Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به این خبر اعلام کرد که این تعداد کاربر در پلتفرم کافه بازار می‌تواند فرصت و بستری مناسب جهت فعالیت‌های آموزشی مجازی برای دانش آموزان باشد.

بطحایی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند، عنوان کرد که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد، در آینده یک شبکه ملی مجازی برای آموزش و پرورش راه اندازی کند و زمانی‌که به این مرحله برسد، حتما از خدمات پلتفرم‌هایی مانند کافه بازار استفاده خواهد کرد، بدون آنکه مستقیما وارد تصدی‌گری شود:

«ما به دنبال آن نیستیم که خودمان کافه بازاری مشابه راه اندازی کنیم، اما می‌توانیم با پلتفرم‌های داخلی مانند همین مجموعه بزرگ وارد مذاکره شویم و ملاحظات تربیتی خود را به علاوه خدماتی که خودمان نیاز داریم، در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش می‌تواند این کار را از طریق کافه‌بازار یا پلتفرم‌هایی شبیه به آن ارائه کند و آینده‌ روشنی برای فعالیت‌های مجازی خود بیافریند.»

وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین اشاره می‌کند که بخش بزرگی از ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار، دانش‌آموزان هستند و همین موضوع می‌تواند یک ارتباط موثر را میان وزارت آموزش و پرورش و کافه بازار یا سایر پلتفرم‌های مشابه ایجاد کند.

بازار در فروردین سال ۹۰ به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و اکنون روزانه – به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می شود. طی فعالیت هشت ساله بازار، بیش از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به‌روزرسانی شده است و اکنون میزبان بیش از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است.

سال‌ ۹۷ ابزارهای تازه ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو به بازار افزوده شد. تا پایان سال گذشته بیش از ۴,۵ میلیون نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه ۱,۷۳ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی در کافه‌بازار برای کاربران نمایش داده شد.

وضعیت فعلی اپلیکیشن بازار حاصل همکاری مشترک بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برای تولید محتوای با کیفیت از یک سو و بازار برای سامان‌دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با کیفیت‌تر به کاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یک تجربه کاربری قابل قبول از سوی دیگر است.

 بطحایی همچنین در مورد جزییات اقدامات آموزش و پرورش در فضای مجازی اعلام کرد که این وزارتخانه در حال حاضر نمی‌تواند گستره وسیعی از خدماتی که مورد نیاز دانش‌آموزان‌ است را در فضای مجازی بر عهده بگیرد و وارد این حوزه شود:

«ما در پله اول تمام تلاش و تمرکز خود را روی «سینا روبیک» گذاشته‌ایم که بتوانیم آن را به تدریج تبدیل به شبکه ملی آموزش و پرورش کنیم. اکنون در حقیقت بخش‌های آی‌تی خود را با رعایت زیرساخت‌های فنی به تدریج روی سینا روبیک می‌آوریم و سامانه‌های مربوط به جمع‌آوری داده‌ها و داده آمایی را به تدریج روی سینا روبیک بار گذاری می‌کنیم. در واقع برنامه ما ایجاد یک شبکه ملی آموزش است و این همان جایی است که می‌توانیم از بستر کافه بازار یا پلتفرم‌های مشابه استفاده کنیم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ایران بازی تبلیغات وزارتخانه فضای مجازی آموزش بطحایی کافه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مدیر عامل کافه بازار: بازار طی ۲ ماه ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است
  • تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • بهترین پلتفرم کلاس خصوصی زبان در سال گذشته
  • بازار ۵۰ میلیاردی تبلیغات در شیپور
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • بهترین بروکر بازار فیوچرز برای ایرانیان
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند