Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@11:28:27 GMT

پلاستیک اقیانوس‌ها از « فضا » رصد می‌ شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۴۹۲

پلاستیک اقیانوس‌ها از « فضا » رصد می‌ شود

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   دانشمندان در تلاش هستند تا شرایطی را ایجاد کنند که پلاستیک‌ اقیانوس‌ها از فضا قابل رصد شود. 

 

این امر به شدت چالش برانگیز است، به ویژه اینکه زباله‌هایی که در دریاها و اقیانوس‌ها توسط انسانها رها می‌شوند بسیار کوچک‌تر از آن سایزی هستند که ماهواره‌ها توانایی رصدشان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندانی که در حال کار روی تکنیک‌های ردیابی بقایای پلاستیکی اقیانوس‌ها از فضا هستند، می‌گویند: نتایج آزمایش‌های اولیه انجام شده توسط آزمایشگاه دریایی پلیموت انگلیس بسیار دلگرم کننده بوده است.

 

لورن بیمرن از محققان این پژوهش می‌گوید: افراد هرگز قادر به دیدن شنای بطری‌های آب در اقیانوس‌ها نیستند، اما رصد پلاستیک‌ها از فضا این امکان را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این بررسی و رصد کمک می‌کند تا نقاط انباشته از پلاستیک شناسایی شوند و برای تخلیه آنها اقداماتی صورت گیرد؛ ضمن اینکه شناسایی این نقاط به ارزیابی آثار آلودگی پلاستیکی در آب‌ها کمک می‌کند.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز گوناگون فضا اقیانوس پلاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ شعار امسال هفته زمین پاک مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک برای نجات زمین است.
برای جلوگیری از رُسوبِ پلاستیک در زمین و استفاده نکردن از محصولاتِ غذاییِ نامرغوب، آیین نامه کاهشِ مصرفِ کیسه‌های پلاستیکی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، اما همچنان پلاستیک‌های سرگردان در مزارعی که چشمِ امیدشان به اجرای این مصوبه است در حال جولان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد