Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-سرپرست شهرداري هنديجان گفت: اولين پروژه بزرگ تجاري، تفريحي هنديجان با همکاري بخش خصوصي در شهرستان هنديجان در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاري آريا از بندر هنديجان، اولين مجتمع بزرگ تجاري و تفريحي هنديجان با همکاري شهرداري و بخش خصوصي در سه‌ طبقه و به مساحت 15 هزار متر مربع توسط يک جوان فعال هنديجاني و با سرمايه‌ گذاري 21 ميليارد توماني در حال ساخت ‌و ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان هنديجان از شهرهاي محروم کشور و استان خوزستان است که هيچ‌ گونه امکانات و زيرساخت‌هاي مناسبي در بحث مجتمع‌هاي تجاري، تفريحي ندارد؛ بنابراين نياز است مسئولان از سرمايه‌ گذاران براي احداث و گسترش تفريحات سالم و دادن خدمات مناسب به مردم حمايت کنند.

فاروق جنتي رئيس شوراي اسلامي شهر در گفت و گو با خبرنگار آريا در بندر هنديجان، اظهار داشت: اين پروژه عظيم در شوراي پنجم فعاليت آن آغاز شده و ما در شوراي از همه جوانان و مردم که بخواهند در اين شهرستان محروم سرمايه گذاري کنند حمايت مي کنيم.

وي افزود: با توجه به مشکلات مالي در شهرداري هنديجان و بدهي هاي زيادي که وجود دارد ما در شوراي شهر پيگير جذب اعتبارات و اخذ حق و حقوق مردم اين شهرستان از صنايح آلاينده و ارزش افزوده هستيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر هنديجان بيان کرد: از علي اکبر شيرعلي جوان دلسوز و فعال که در شهر خود سرمايه گذاري کرده تشکر و قدرداني مي کنيم از همه جوانان و سرمايه گذاران مي خواهيم در شهرستان مستعد هنديجان سرمايه گذاري کرده و پروژه هاي بزرگ صنعتي را احداث کنند.

وي گفت: در اين راه مسئولان استانداري، فرمانداري هنديجان، فرماندار، معاون فرماندار، اعضاي شوراي شهر، نيروي انتظامي، شهرداري، شرکت راسخ سازان، مردم عزيز، پيمانکاران منطقه ما را ياري کردند که از همه عزيزان تشکر و قدرداني مي کنيم.

 سرپرست شهرداري هنديجان در گفت‌وگو با خبرنگار آريا در بندر هنديجان، اظهار داشت: ما از همه ‌کساني که در اين پروژه بزرگ ما را همراهي کردند تشکر و قدرداني را داريم از جمله مديرکل امور شهري استانداري خوزستان، فرمانداري هنديجان، شوراي شهر، تشکر و قدرداني را داريم.

روح‌الله درخشان افزود: اين اولين پروژه بزرگ شهرستان و شهرداري هنديجان است که به ‌صورت مشارکتي در حال ساخت بوده که اميدواريم در وقت تعيين ‌شده به اتمام برسد تا راه توسعه شهر هموار گردد. ما در مجموعه دولت از همه سرمايه ‌گذاران حمايت مي‌کنيم.

سرپرست شهرداري هنديجان بيان کرد: اولين پروژه بزرگ تجاري، تفريحي هنديجان با همکاري بخش خصوصي در شهرستان هنديجان در حال احداث است.

مدير عامل جوان شرکت ساختماني راسخ سازان ماهرويان هنديجاني بجاي اينکه همانند ديگر تجار هنديجاني سرمايه خود را به شهرهاي بزرگ کشور منتقل کرده و ساختمان و ويلا خريداري کند در شهر محروم خود نزديک به 21 ميليارد سرمايه ‌گذاري کرده و قصد دارد براي توسعه شهر خود اقدامي را انجام دهد.

علي‌ اکبر شيرعلي در گفت‌وگو با خبرنگار آريا در بندر هنديجان، اظهار داشت: بنده پيشنهاد‌هاي زيادي از شهرها و افراد مختلف داشته‌ام که در مکاني بهتر و بزرگ‌تر سرمايه ‌گذاري کرده و منفعت بيشتري را نصيب خود کنم. خيلي از افراد بنده را از سرمايه ‌گذاري در هنديجان منع و اعلام مي‌کردند که مردم و مسئولان قدر زحمات و تلاش‌هاي تو را نخواهند دانست.

وي افزود: اما بنده مقابل همه اين سخنان و حرف‌هاي اطرافيان ايستادگي کرده و براي پيشرفت و توسعه شهر خودم حاضر به اين ريسک بزرگ و سرمايه‌ گذاري عظيمي را به پشتوانه خانواده، مردم و مسئولان اين شهرستان را انجام و پروژه بزرگ خود را احداث کنم.

مديرعامل شرکت ساختماني راسخ سازان ماهرويان هنديجان بيان کرد: اين پروژه در سه ‌طبقه که شامل زير زمين جهت پارکينگ به مساحت 5 هزار متر مربع، طبقه همکف تجاري به مساحت 5 هزار متر مربع، طبقه اول تجاري، تفريحي به مساحت 5 هزار متر مربع که جمعاً 15 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وي گفت: منظور از تفريحي شهربازي، بازي‌هايي متنوع که درون ساختمان‌ها انجام مي‌شود و براي سنين مختلف مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. زمان ساخت و تکميل اين پروژه 18 ماه است که از دي‌ ماه 97 شروع به کار کرده‌ايم و در حال حاضر 4 ماه از شروع کار گذشته است.

شيرعلي عنوان کرد: اين پروژه با مشارکت بخش خصوصي و شهرداري هنديجان صورت گرفته سهم آورده شهرداري زمين که ارزش کارشناسي آن 17 ميليارد ميليون تومان است. سهم آورده سرمايه‌گذار ساخت کل 15 هزار متر مربع ساختمان تجاري، تفريحي، پارکينگ، تجهيز کامل ساختمان، ساخت مکان جديد اداري شهرداري خواهد بود.

وي ادامه داد: اين قرارداد مشارکتي بوده و هيچ‌ گونه خريد و فروش ملک و زمين شهرداري صورت نگرفته سهم شهرداري زمين و صدور پروانه ساختماني و سهم سرمايه ‌گذار ساخت مجتمع تجاري و تفريحي و ساخت ساختمان جديد اداري شهرداري هنديجان است.

مديرعامل شرکت ساختماني راسخ سازان ماهرويان هنديجان تصريح کرد: اين ابر پروژه بزرگ هنديجان براي اولين بار به ‌صورت مشارکتي و اولين مجتمع تجاري و تفريحي بزرگ اين منطقه بوده که مشابه اين طرح مشارکتي در شهرهاي هم‌ جوار خوزستان و بوشهر با مشارکت شهرداري و بخش خصوصي انجام ‌شده است.

وي خاطرنشان کرد: سهم سرمايه‌گذار به ارزش کارشناسي که در ارديبهشت سال 1397 صورت گرفته 21 ميليارد تومان است. همچنين اجاره مکان فعلي شهرداري که در يک مدرسه قديمي ساکن شده بر عهده ما قرارگرفته که ماهيانه 4 ميليون تومان به آموزش‌وپرورش پرداخت مي‌کنيم.

شيرعلي توضيح داد: ما متعهد شده‌ايم که هزينه مکان شهرداري تا ساخت ساختمان اصلي آن به مدت يک سال را پرداخت کنيم که 4 ماه از يک سال گذشته و هنوز زمين براي ساخت ساختمان جديد اداري شهرداري در اختيار ما قرار نگرفته و با اين وضعيت تورم و گراني‌هاي سرسام ‌آور با مشکل روبرو شده‌ايم.

وي افزود: در اين مجتمع بايد 264 مغازه، يک رستوران، 2 آسانسور، شهربازي، پله ‌برقي رفت‌وبرگشت ساخته شود. سهم سرمايه‌گذار از منفعت اين پروژه 55 درصد و سهم شهرداري هنديجان 45 درصد خواهد بود. در حال حاضر ساختمان در مرحله کف سازي، آهک پاشي و بتن‌ ريزي است.

مديرعامل شرکت ساختماني راسخ سازان ماهرويان هنديجان بيان کرد: از همه مسئولان شهرستان که ما را در اين امر مهم ياري کردند تشکر و قدرداني داريم انتظار است مسئولان فرمانداري، شوراي اسلامي شهر، شهرداري، نيروي انتظامي، پليس راهنمايي و رانندگي در اين کار بزرگ يار و ياور ما باشند.

وي گفت: مي خواهم از اين رسانه مردمي و زحمت کش خبرگزاري وزين آريا قدرداني کرده و از اين تريبون نهايت استفاده را ببرم و از مسئولان عزيزي که در کنار ما بودند از جمله امام جمعه، سيد محمود هاشمي رئيس دادگستري هنديجان، ارسلان کريمي دادستان، علي بويري فرماندار، بهنام خضعلي معاون فرماندار، اعضاي شوراي شهر، فرماندهي انتظامي هنديجان، کوروش حشمدار شهردار سابق، روح الله درخشان سرپرست فعلي شهرداري تشکر و قدرداني کنم.

گزارش از محمدمهدي صادقي

پايان پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود