Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: ایمان به خدا و رسول گرامی اسلام(ص) و نوری که نازل شده یعنی همان قرآن، عامل سعادت بشریت است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید با اشاره به شباهت های میان نور و قرآن افزود: در عالم ماده چیزی زیباتر و پربرکت‌تر از نور وجود ندارد، نوری که تماما از خورشید سرچشمه گرفته و دارای ویژگی‌های متعددی نظیر حیات بخشی و وابستگی موجودات زنده به آن است. قرآن نیز در عصر جاهلیت، حیات انسانی مرده بود و قرآن مجید روح دوباره‌ای در بشریت دمید و انسانیت را زنده کرد.

 

وی تصریح کرد: نور دارای ویژگی‌های دیگر هم هست به طوری که سریع‌ترین حرکت در عالم را دارد، قرآن مجید هم در پیشرفت سرعت عجیبی داشت، یکی از مسائلی که مورخان غربی و شرقی بر آن صحّه گذاشته‌اند این است که می‌گویند نمی‌دانیم چرا قرآن با این سرعت در دنیا پیشرفت کرده است و عقیده دارند این مسئله طبیعی نیست.

 

آیت الله مکارم شیرازی به سومین ویژگی نور اشاره کرد و ادامه داد: سومین خصوصیت نور، نجات انسان‌ها از ظلمت‌هاست، قرآن مجید هم همین ویژگی را دارد و آدمی را از تاریکی شرک، کفر، بی عدالتی، فساد اخلاقی و سایر گناهان نجات داده است.

 

وی نور قرآن را جاودانه و عامل نجات دنیای غرق در فساد دانست و تأکید کرد: جهان امروز نیازمند نور قرآن است و ما وظیفه داریم پیام قرآن را به سراسر جهان برسانیم.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی از همه دست اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی تشکر کرد و گفت: قرآن دارای جسم و روح است، جسم قرآن همان الفاظ و آیات هستند و روح آن، شامل محتوای کلام است؛ هر چند آیات دارای ارزش فراوانی هستند ولی نباید محدود به جسم کلام وحی شویم و به ترتیل و حفظ و قرائت بسنده کنیم، بلکه باید به سمت محتوا و روح قرآن برویم.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم تحکیم جایگاه تفسیر به عنوان یکی از محورهای اصلی مسابقات تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: دیگران باید قرآن را در اعمال و رفتار مسلمانان به ویژه طلاب علوم دینی ببینند؛ امانت‌داری، شجاعت، هوشیاری، صداقت و عدالت باید در عملکرد ما جلوه‌گر شود، همان چیزی که امام صادق(ع) فرمودند یعنی تبلیغ عملی.

 

وی درباره توطئه آفرینی مستمر دشمنان خدا علیه قرآن کریم افزود: با مشاهده نوشته های این افراد و طرفداران آنان می بینیم که آنان قرآن را نخوانده و نفهمیده اند و ما وظیفه داریم که به وسیله رسانه های در دسترس به پاسخگویی بپردازیم.

 

این مرجع تقلید نسبت به برنامه های دشمن برای تفرقه افکنی میان شیعیان و سنی ها هشدار داد و گفت: شیعیان به هیچ وجه قائل به تحریف قرآن نیستند و این ها وسوسه های شیطانی دشمن به شمار می آید. برخی افراد بی سواد میان شیعیان و اهل تسنن معتقد به تحریف قرآن هستند اما این افراد به هیچ وجه معیار نبوده و باید به حرف علما و دانشمندان واقعی شیعه و سنی توجه داشت.

 

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از حقوق فرزندان بر گردن والدین، آموزش قرائت قرآن است و این برنامه باید در خانواده و مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان گفت: یکی از افتخارات مردم ایران این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور قرآن در همه برنامه‌ها افزایش پیدا کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق شیعه و سنی شیعیان قرآن مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور

با حضور معاون علمی رییس جمهور جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد برتر شاگردپروری اعطا شد.

به گزارش ایسنا، اعطای جایزه شیخ مفید اقدام جدید معاونت علمی است که قرار است به اساتید برتر شاگردپرور که بیشترین زمان خود را صرف رسیدگی به امور دانشجویی از جمله در حوزه‌های آموزشی، هدایت شغلی، رفع مشکلات آنها می‌کنند.

این جایزه شامل یک بسته حمایتی یک میلیارد تومانی است که از سال جاری به ۱۰۰ استاد برتر در حوزه شاگردپروری اعطا شد و قرار است این جایزه به صورت سالانه به استادان منتخب شاگرد پرور اعطا شود.

این جایزه به نام شیخ مفید است؛ محمد بن محمد نعمان ملقب به شیخ مفید و معروف به ابن المعلم، فقیه و متکلم و از علمای برجستهٔ شیعه سده چهار هجری قمری بود که مکتب کلامی شیعه را توسعه داد. 

وی در روز یازدهم ذی القعده سال ۳۳۶ یا ۳۳۸ قمری در قریه "سویقه ابن بصری" از توابع "عکبری" در ۱۰ فرسنگی شمال بغداد، نزدیک شهر(دجیل) در یک خانواده اصیل و عمیق در مذهب تشیع به دنیا آمد و از آنجا که پدر او شخصی پارسا و مذهبی بود و به تعلیم و تربیت اشتغال داشت، شیخ مفید تحصیل را از سن کودکی آغاز کرد و از محضر بیش از ۷۰ نفر از بزرگان بهره علمی برد.

در مراسم اعطا جایزه شیخ مفید دکتر محسن شاهمرادی مدیر کل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان با گرامیداشت روز معلم و استاد، برگزاری این مراسم را نقطه عطفی در بزرگداشت مقام معلم و استاد دانست و اظهار کرد: در نظام آموزشی حلقه مفقوده‌ای وجود داشت که با اجرای این طرح و به برکت نام شیخ مفید اقدام به شناسایی استادانی می‌شود که به امر شاگرد پروری پرداخته‌اند.

شاهمرادی، با تاکید بر اینکه ما باید به هویت اصلی خود بازگردیم، یادآور شد: اجرای این طرح حتما برکاتی برای کشور خواهد داشت و جایزه شیخ مفید جایزه‌ای است که برگزیدگان از انتخاب خود خبر ندارند و به انتخاب نخبگان برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها