Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:15:09 GMT

۳.۲ میلیون متر مکعب لایروبی انهار در سیستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۰۵۷

۳.۲ میلیون متر مکعب لایروبی انهار در سیستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، باقر کرد اظهار داشت: سال گذشته قراردادی برای لایروبی انهار و ساماندهی رودخانه‌های سیستان با اعتبار پنج میلیارد تومان به حجم ۱۶ میلیون متر مکعب برای پنج سال متوالی توسط شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با پیمانکاران منعقد که در سال نخست این قرارداد حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون متر مکعب آن انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین لایروبی انجام شده سال گذشته با ۲.۵ میلیون متر مکعب در زهک و بقیه در شهرستان‌های هیرمند و هامون بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این قرار داد عملیاتی ترین برنامه برای تأمین آب در سیستان محسوب می‌شود که با جدیت مورد توجه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مهار سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان به سیستان گفت: تجهیز ماشین آلات سنگین و امکانات مورد نیاز، تعمیر و سرویس تأسیسات آبی اصلی از جمله سدهای سیستان، زهک و ورودی چاه نیمه‌ها و دیگر انهار اصلی قبل از وقوع سیلاب، تقویت و ترمیم دایک، انسداد تمام خروجی‌های غیر مجاز در طول رودخانه سیستان و کانال‌های اصلی و انهار، ساخت خاکریز حفاظتی و هدایت به موقع آب به ظرفیت کامل از مهمترین اقدامات بوده است.

کرد تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست‌های متعدد ستاد بحران در شهرستان‌ها، تأمین آب مورد نیاز کشاورزان و هدایت مطلوب آب به سمت قسمت‌های مختلف تالاب بین المللی هامون از دیگر اقدامات برای مهار سیلاب در سیستان محسوب می‌شود.

کد خبر 4590308

منبع: مهر

کلیدواژه: باقر کرد استانداری سیستان و بلوچستان شهرستان زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محور‌های حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی شش هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی گردیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محور‌های شریانی،۲۴۱ کیلومتر محور‌های فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محور‌های روستایی استان اختصاص داشته است.
کرد یادآور شد: همچنین در سال گذشته با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محور‌های مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه‌های مرزی روکش آسفالت محور‌ها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت