Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با تاکيد بر اينکه عده اي به دنبال سوء استفاده از محاکم مبارزه با فساد اقتصادي هستند، گفت: اين نحوه اطلاع رساني و برخورد درباره دادگاه پتروشيمي صحيح نيست.


به گزارش آريا ، جواد کريمي قدوسي با اشاره به برگزاري دادگاه پتروشيمي گفت:  انتظار اين است که اينگونه پرونده ها وقتي سير تحقيقاتش تمام مي شود و از دادسرا به دادگاه مي رود، برابر نظر رهبر معظم انقلاب در محاکم علني برگزار شود و اطلاعات صحيح پرونده از سوي سخنگوي قوه قضاييه و يا نماينده دادستان در اختيار افکار عمومي قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: متاسفانه آنچه که در صدا و سيما به عنوان خبر دادگاه در روزهاي نخست منتشر شد، در حقيقت بخشي از کيفرخواست بود و  کيفرخواستي که قرائتش حتي چند روز طول مي کشد و ممکن است بسياري از اتهامات اصلا ثابت نشود.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تصريح کرد: بنابراين رسانه ها، از جمله صدا و سيما بخشي از کيفرخواست را منتشر کرده و فيلم و تصاويري از دادگاه نشان مي دهند که روي ميز قاضي بيش از 50 پرونده قرار داد. در چنين شرايطي مردم از اصل ماجرا با خبر نمي شوند و تنها به بخش هايي از کيفرخواست آن هم به صورت هدفمند دسترسي پيدا مي کنند که در دادگاه ممکن است به اثبات رسيده و يا رد شود.

کريمي قدوسي گفت: در اينجا بايد دستگاه قضايي هنرمندانه عمل کرده و اجازه ندهد که عده اي سودجو با سوء استفاده از ابزار رسانه اي و قدرت خود شايعات و اخبار ضد و نقيض اصل مبارزه با فساد را زير سوال ببرند.

وي با اشاره به پرونده دادگاه پتروشيمي اظهار داشت: به عنوان نمونه در اين پرونده روز اول مي گويند که بيش از 6 ميليارد يورو اختلاس شده است. روز دوم مي گويند که کليه پول ها به حساب هاي مشخص واريز شده،هيچ گونه بدهي وجود نداشته و فقط با تاخير واريز شده است و روز سوم يک حرف ديگري را مطرح مي کنند و مي گويند اساسا اختلاسي صورت نگرفته و موضوع اختلاف حساب است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تاکيد کرد: در اينگونه پرونده ها، نمايندگان مجلس نيز اطلاعات خاصي ندارند و مانند ديگر اقشار جامعه از رسانه ها خبرها را دريافت مي کنند. در همين رابطه پرونده پتروشيمي روز نخستي که از رسانه ها خبر را شنيدم، هزاران سوال در ذهن ايجاد شد. سوالاتي مانند اينکه اين رقم آيا واقعا صحت دارد؟ چه زماني اين اختلاس صورت گرفته؟ پشت پرده ماجرا کيست؟ چرا از سال 90 تاکنون به اين پرونده رسيدگي نشده است؟ آيا اين پرونده با کار کارشناسي تخصصي به اين مرحله رسيده است؟

کريمي قدوسي گفت: دستگاه قضايي بايد هوشيار باشد و اخبار و اطلاعات را شفاف در اختيار مردم قرار دهد. به طور قطع زماني که اخبار به صورت شفاف در اختيار مردم قرار نگيرد، کساني که در حاشيه سازي و عمليات رواني عليه جامعه استاد هستند، با سوء استفاده از شايعات و اخبار ضد و نقيض ذهن جامعه را مشوش کرده و فقط اهداف سياسي خود را دنبال نموده و اصل مبارزه با فساد را که همه مردم در مورد آن اتفاق نظر دارند را زير سوال مي برند.

به گفته وي يکي از تلاش هاي دشمنان اين است که بخش خصوصي را از اقتصاد دور کند؛ به طور قطع دور زدن تحريم ها بدون کمک بخش خصوصي بسيار سخت خواهد بود و اين نحوه برخورد با بخش خصوصي ، مانع کمک اين گروه به کشور در زمان هاي بحراني مي شود.

کريمي قدوسي ادامه داد: اين در حالي است که مجلس براي سال 98 مصوب کرد که بخشي از نفت خام و محصولات پتروشيمي توسط بخش خصوصي صادر شود. معلوم است که اين 10 يا 20 نفر نمي خواهند بخش خصوصي واقعي وارد ميدان شده و مي خواهند تسلط خود را همچنان بر منابع کشور ادامه دهند و مقاصد سياسي و اقتصادي خود را دنبال کنند.

منبع :خبرگزاري فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کريمي قدوسي امنيت ملي پرونده فساد پتروشيمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، متن این حکم وزیر بهداشت خطاب به مجید احمدی آمده است:

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود