Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@18:09:42 GMT

رفعتی: در 5 هفته گذشته اشتباه تاثیر گذار نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۴۵۳

به گزارش ایلنا، داوود رفعتی در حاشیه کلاس داوری،‌گفت: طبق توصیه AFC یک کلاس یک روزه در مورد مسابقاتی که برگزار شده و دیدارهای بعدی برگزار می‌کنیم تا مشکلات کمتر شود. در 5 هفته گذشته اشتباه تاثیر گذار در نتایج اصلا نداشتیم. این مسئله قابل تقدیر است. داوران زحمت کشیدند و نگرش ما نسبت به چیدمان تغییر کرده و در این راستا نتیجه لازم را هم گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اینکه اشتباهات در ابتدای فصل زیاد بود و قرار است برای فصل بعد ازVAR استفاده شود، عنوان کرد: به صورت کلی درستی تصمیمات در مسابقات فوتبال 93 درصد بوده است. این مسئله با VAR نود و هشت درصد می‌شود. با VAR هم اشتباهات صفر نخواهد شد. ما تلاش کردیم این سیستم را به نیم فصل دوم برسانیم. این مسئله 5 مرحله دارد که ما دو مرحله را گذراندیم. یک مرحله ثبت نام بود. یک مسئله دیگر هم کلاس دیگر بود. مرحله بعدی آموزش داوران است. هر داور باید 90 دقیقه آموزش ببیند. مرحله دیگر تست آفلاین بوده که انجام شده است. در تلاش هستیم به صورت رایگان این سیستم را از یک کشور دیگر بگیریم.

رفعتی در مورد اینکه چند داور را آموزش می‌دهند، عنوان کرد: 24 داور آموزش می‌بینند چرا که اگر قرار باشد افراد بیشتری آموزش ببینند نیاز به زمان زیادی است.

وی افزود: در مورد نرم افزار داخلی ما از همه خواستیم اگر توانایی دارند این کار را انجام دهند. هر کسی می‌تواند الان به زمین بیاید و این کار را انجام دهد استقبال می‌کنیم اما اکثرا به صورت طرح و پیشنهاد اعلام آمادگی کردند که این به درد ما نمی‌خورد. ما مجوز داخلی را گرفتیم اما سیستم هایی که آورده شده خیلی کارایی نداشتند. 

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه آیا قرار شده کره جنوبی این سیستم را رایگان در اختیار ما قرار دهد،‌گفت: ما روابط بسیار خوبی با کره جنوبی داریم. مهدی تاج و دکتر چانگ رئیس فدراسیون کره جنوبی رابطه خوبی دارند و قرار است دو دستگاه در اختیار ما قرار دهند. 

رفعتی در ادامه تأکید کرد:‌ فیفا 7-8 برند معرفی کرده است. برندی که ما وارد کنیم را همه باشگاه‌ها باید وارد کنند. وقتی فیفا قصد نظارت داشته باشد باید همه عوامل آن کشور از یک برند برای انجام این کار استفاده کنند. برند مورد استفاده استقلال با پرسپولیس و سایر تیم‌ها نباید متفاوت باشد. هماهنگی این مسئله باید با فدراسیون باشد. کمیته داوران در مسائل مالی و ... دخالتی ندارد.

وی در مورد اینکه آیا از تجربه داوران بازنشسته در VAR استفاده می‌شود، اظهار داشت: فیفا اجازه داده داورانی که امسال بازنشسته می‌شوند در این سیستم فعالیت کنند. حضور آنها تا 2-3 سال بلامانع است. این داوران باید آمادگی بدنی داشته باشند و از آنها تست می‌گیریم.

رئیس دپاتمان داوری در مورد اینکه این دو سیستم در کجا استفاده خواهد شد، گفت: یک سیستم در مرکز ملی فوتبال برای کارگاه آموزشی استفاده می‌شود. یک سیستم هم در یکی از ورزشگاه با تشخیص فدراسیون استفاده خواهد شد.

وی در مورد اینکه وضعیت اپراتورها به چه شکلی خواهد بود، اظهار داشت: توصیه فیفا این است که آنها داور و فوتبالی باشند. تلاش می‌کنیم در این راستا آموزش دهیم. 

رفعتی در مورد اینکه آیا هر باشگاه باید یک عدد سیستم برای خودش تهیه کند، گفت: هر ورزشگاه باید با محوریت فدراسیون و سازمان لیگ یک سیستم داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دپارتمان داوری داوود رفعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد

بودجه سال جاری شهرداری کرمانشاه پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره امروز چهارشنبه به تصویب شورای اسلامی شهر کرمانشاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پس از کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در نهایت امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با حضور ۱۰ عضو شورا و نادر نوروزی شهردار کرمانشاه این لایحه مجدداً بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶,۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد و این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری کرمانشاه برای تأیید نهایی ارسال می‌شود.

رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است، اما نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه مبلغ هفتصد میلیارد تومان در دو مرحله کاهش یافت و در مرحله اول بررسی توسط شورا مبلغ چهارصد میلیارد تومان کاهش یافت و در مرحله دوم نیز سیصد میلیارد تومان دیگر کاهش یافت.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه بر بودجه پیشنهادی شهرداری گرفتند و به‌رغم تصویب کلیات بودجه پیشنهادی در پنجم اسفند سال گذشته تصویب آن بیش از دو ماه به تأخیر افتاد.

کد خبر 749784

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • آرسنال باید به این ستاره افتخار کند
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد
  • یک اشتباه بزرگ دیگر: آرائوخو درس نمی‌گیرد! (عکس)
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • ناتینگهام فارست ۰ - ۲ منچسترسیتی/ سیتیزن‌ها کم اشتباه در هفته‌های پایانی + فیلم