Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:59:17 GMT

سرانه فضای بهداشتی شوط 2.5 برابر افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۵۷۷

سرانه فضای بهداشتی شوط 2.5 برابر افزایش یافته است

ارومیه – ایرنا – فرماندار شوط گفت: با احداث و بهره برداری از پروژه های بهداشتی و درمانی جدید، سرانه بهداشتی این شهرستان به 2.5 برابر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، حسن عبدالهی اصل روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: خدمات دولت در حوزه سلامت این شهرستان بسیار چشمگیر است و مردم منطقه از برکت های آن بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شوط با یکهزار و218 مترمربع زیربنا، پایگاه سلامت شهری شوط با 275 مترمربع زیربنا و پروژه کلینیک تخصصی این شهر با 760 مترمربع زیربنا تنها بخشی از زیرساخت های احداثی طی سال های اخیر در این شهرستان است.
وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت شهر مرگنلر با هزار مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای مخور با 700 مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای تازه کند و پایگاه فوریت های پزشکی شهر «یولاگلدی» نیز از دیگر طرح های مهم دولت تدبیر و امید در این شهرستان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در این آیین دکتر رضا قربانی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شوط معرفی و از خدمات دکتر محمدرضا مینایی تجلیل شد.
شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و در به فاصله 257 کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.
این شهرستان از طرف شمال به شهرستان های ماکو و پلدشت، از غرب به شهرستان چالدران، از جنوب به چایپاره و از شرق به شهرستان پلدشت محدود شده و با 931 کیلومترمربع مساحت، کوچکترین شهرستان آذربایجان غربی محسوب می شود.
شهرستان شوط مطابق آمار سرشماری سال 1395، دارای 55 هزار و 682 نفر جمعیت است که این تعداد برابر 71/1 درصد کل جمعیت استان را شامل شده و چهاردهمین شهرستان از هفده شهرستان استان از نظر جمعیتی است.
شهرستان شوط طی سال 1386 به مرکزیت شهر شوط از شهرستان ماکو جدا شد و طبق سرشماری سال 1390 این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و قره قویون، چهار دهستان و 2 شهر شوط و مرگنلر و 70 روستاست.
7132/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و سلامت فضاي درمان شوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد