Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن طرز طلب روز شنبه در جریان بازدید از نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: با بهره برداری از این نیروگاه ، ایران به عنوان نهمین کشور دارنده فناوری زمین گرمایی به عضویت باشگاه جهانی کشورهای دارنده ژئوترمال خواهد پیوست.
وی گفت: در حال حاضر برغم آماده بودن چاه های تولید بخار و خریداری و حمل توربین مولد برق به محل نیروگاه ، این پروژه در چند سال اخیر بدلیل اختلاف پیمانکار با وزارت نیرو به صورت راکد رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: اخیرا این پروژه با دستور وزیر نیرو از شرکت سانا تحویل و به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی واگذار شد.
وی تشریح کرد: در سال جاری با یک اقدام جهادی فاز نخست آن به ظرفیت 5 مگا وات به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با بیان اینکه این شرکت تاکنون 64 هزار مگاوات برق در نقاط مختلف کشور وارد مدار کرده، افزود: امسال نیز بیش از 5 هزار مگاوات برق حرارتی وارد مدار کشور خواهد شد.
نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل با ظرفیت 50 مگاوات در دامنه های سبلان احداث می شود و تاکنون بیش از هزار و 700 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.
مشگین شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.
7117/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران برق زمین فناوری وزارت نیرو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳