Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن نسیمی، مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه بیکاری به کارگرانی که بنگاه‌های اقتصادی‌شان در اثر سیلاب آسیب دیده تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: توافق نامه‌ای میان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان تامین اجتماعی به امضا رسیده که پیرو این توافق نامه، ضمن تشکیل کمیته استانی متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و سازمان تامین اجتماعی استان، دستور لازم برای اجرای سریع این توافق نامه به ادارات و شعب شهرستانی در استان خوزستان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسیمی تصریح کرد: بر اساس اعلام این کمیته، کارگران خوزستانی که محل کار آن‌ها به دلیل سیل اخیر تعطیل شده است، برای بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و پرینت سابقه بیمه متعلق به دی یا بهمن ماه ۹۷ به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل اقامت خود مراجعه و سپس با دریافت معرفی‌نامه ظرف یک روز، برای دریافت بیمه بیکاری در شعب سازمان تامین اجتماعی حضور یابند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اذعان داشت: این مقرری تا زمانی برقرار است که محل کار به دلیل سیل تعطیل باشد و در صورت راه‌اندازی مجدد کارگاه و فراهم شدن زمینه اشتغال، مقرری بیمه بیکاری قطع می‌شود.

وی همچنین به دستور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به رییس بازرسی کار برای تحقیق و بررسی برآورد خسارت وارده به واحد‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: بازرسان اداره کار مکلف شدند با حضور مستمر در واحد‌های فعال استان و انجام بازرسی‌های ایمنی و حفاظتی تلاش کنند از هر گونه حادثه منجر به محرومیت نیرو‌های کار شاغل در واحد‌ها به ویژه واحد‌هایی که در خطر وقوع سیل و آبگرفتگی هستند، جلوگیری شود.

حسن نسیمی از کارگران بیکار سیل خوزستان خواست برای دریافت معرفی‌نامه بیمه بیکاری به ادارات کار شهرستان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/گ

واریز مستمری بیمه شدگان تامین اجتماعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است