Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@03:35:10 GMT

ایجاد ۷ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۰۸۴

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با ایجاد ۷ مرکز تحقیقاتی جدید و یک پژوهشکده و راه اندازی رشته علوم سلولی کاربردی مقطع دکتری تخصصی موافقت کرد.

به گزارش مهر، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در جدیدترین مصوبات خود با تأسیس چند مرکز تحقیقاتی و ایجاد رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی موافقت کرده است.

تأسیس مرکز تحقیقات بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

بر اساس رأی صادره در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۵ اسفند ۹۷ ‬ با تأسیس مرکز تحقیقات بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موافقت اصولی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز به منظور گسترش پژوهشی و ارائه راه حل در امور بهداشتی درمانی با هدف توسعه و بکارگیری دانش بشری در زمینه بهداشت عمومی، انجام پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه بهداشت عمومی و همکاری با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها تأسیس شده است.

تأسیس اولین پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

همچنین وزارت بهداشت با تأسیس اولین پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه علوم پایه موافقت کرد.

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۵ اسفند ۹۷ و در دویست و هفتاد و یکمین جلسه خود‬ با تأسیس پژوهشکده علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان موافقت کرده است.

این پژوهشکده اولین پژوهشکده‌ای است که با موافقت وزارت بهداشت در کاشان تأسیس می‌شود و شامل مراکز تحقیقات فیزیولوژی، علوم تشریح، بیوشیمی و تغذیه در بیماری‌های متابولیک در دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

موافقت قطعی با پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با هدف کمک به پژوهشگران با تأسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت قطعی خود را اعلام کرد.

به دنبال عملکرد مطلوب پنج مرکز تحقیقات التهاب نوروژنیک، سرطان، ژنتیک پزشکی، جراحی سرطان و آلرژی، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در جلسه دویست و هفتاد و یکم با تأسیس این مراکز موافقت قطعی به عمل آورد.

پیش از این معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بعد از صدور موافقت نامه اصولی به مراکز تحقیقات فرصت داده بود که ظرف یک تا سه سال فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی متناسب با وظایف خود را انجام داده و در صورت کسب امتیاز لازم بعد از سه سال موافقت نامه قطعی آن مرکز صادر شود که ۵ مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند به استناد رأی صادره در شورای گسترش موافقت قطعی را کسب کنند.

توسعه و به کارگیری دانش، انجام پژوهش‌های بنیادی، جذب و نگهداری نیروی انسانی فعال و متخصص و کوشش جهت جذب حمایت و همکاری سایر مراکز تحقیقاتی از جمله اهداف تعیین شده برای این مراکز است.

تاکنون ۱۶ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت قطعی خود را دریافت کرده اند و ۱۹ مرکز تحقیقات هم موافقت اصولی دارند.

تأسیس مرکز تحقیقات قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

همچنین وزارت بهداشت موافقت اصولی خود را با تأسیس مرکز تحقیقات قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان موافقت اصولی خود با تأسیس مرکز تحقیقات قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ابلاغ کرد.

این موافقت به دنبال رأی صادر شده در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد.

امکان تحصیل در رشته علوم سلولی کاربردی مقطع دکتری تخصصی

همچنین امکان تحصیل در رشته علوم سلولی کاربردی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شد.

بر اساس رأی صادره در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با راه اندازی رشته علوم سلولی کاربردی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) با ظرفیت پذیرش دو دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به استناد جلسه هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی و بازدیدهای انجام شده، موافقت به عمل آمد.

با توجه به راه اندازی دانشکده فناوری‌های نوین در مجموعه آموزشی شرق گیلان- لنگرود، این رشته و کلیه رشته‌های مصوب دیگر مانند زیست فناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده مستقر خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مرکز تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد