Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@04:27:27 GMT

پیش خریدگندم از سوی دلالان/ مجلس ورود کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۰۹۲

پیش خریدگندم از سوی دلالان/ مجلس ورود کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: پیش از عید حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور نامه نوشتند و درخواست کردند که قیمت تضمینی گندم حداقل دو هزار تومان تعیین شود اما دولت به این نامه توجهی نکرد و قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۷۰۰ توان تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسئله مربوط به منافع ملی کشور است و ما باید تضمین‌های لازم را برای تأمین کالاهای اساسی مردم به ویژه نان و آرد برای سال آینده به آنها دهیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: متأسفانه بخشی از گندم زارها و کشتزارهای ما براثر سیل آسیب دیده است و همچنین سلف‌خرها به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند گندمشان را با قیمت کیلویی ۲۲۰۰ تا ۳,۵۰۰ تومان به آنان بفروشند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: شاید کشاورزان اختلاف ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در قیمت را تحمل کنند و گندم خود را به دولت دهند اما زمانی که قرار است گندم آنان با قیمت‌هایی چون کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پیش خرید شود، ترجیح می‌دهند گندم را به دلالان بفروشند.

وی افزود: دولت باید به این مسئله توجه کند و در غیر این صورت باید سال آینده با قیمت بیشتر از ۳,۵۰۰ تومان همین گندم را از دلالان خریداری کرده و یا وارد کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لازم است هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون کشاورزی این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، گفت: لازم است این دغدغه مهم درباره قیمت گندم و همچنین مشکل پیش آمده در دولت منعکس شود تا دولت مردان به آن توجه کنند.
 

کد خبر 4590394 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم مسعود پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

مهر در خبری نوشت: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند