Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار لیست غایبان شورای شهر یزد در جلسات سال گذشته ،برخی از آنها در اظهاراتی تازه برای توجیه غیبت های خود حرف های جنجالی جدیدی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نخستین صحن علنی سال ۹۸، تعداد غیبت های اعضای شورای شهر در صحن های علنی شورا در سال 97 را اعلام کرد که بر این اساس، مرتضی شایق؛ عضو اصولگرای شورای شهر و شهردار اسبق یزد با ۲۴ جلسه غیبت رکورددار غیبت‌های مکرر در شورای شهر یزد شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه که در صحن علنی شورای شهر یزد مطرح شد، ونوس عامری بدون غیبت، غلامعلی سفید ۲ جلسه، محسن ابوترابی ۲ جلسه، سپنتا نیکنام ۳ جلسه، الهه جورابی ۵ جلسه، محسن عباسی هرفته ۹ جلسه، سیدحسین آزادی ۸ جلسه، حمیدرضا قمی ۱۱ جلسه، سیدمحمدعلی پاکنژاد ۱۱ جلسه، مهدی کاشفی زاده ۱۶ جلسه و مرتضی شایق 24 جلسه غیبت داشتند.

آمار ارائه شده از حضور اعضا در جلسات علنی شورای شهر یزد نشان می‌دهد آشفتگی و بی‌نظمی موثری در برخی اعضا دیده می شود.

به عنوان مثال، شایق یکی از چهره‌های اصولگرا و شهردار اسبق یزد که تندترین انتقادات را به مدیریت شهری دارد در سال گذشته حدود یک چهارم جلسات را غایب بوده است. او در عین حالی که 24 جلسه از 81 جلسه را غیبت داشته بارها به عملکرد تیم مدیریت شهری انتقاد کرده است.

وی در تازه‌ترین اظهارات در صحن علنی شورای شهر یزد در خصوص اصلاح مسیر سیل‌بندهای یزد تاکید داشته و با استفاده از واژه "باید" خواستار بررسی این موضوع شده در حالی‌که بررسی آن به عهده شورای شهر یزد و کمیسیون عمران است و شخص او نیز در این کمیسیون عضویت دارد.

 جنجال برای توجیه غیبت‌ها

شایق اما در اظهاراتی عجیب برای توجیه غیبت های خود گفته است: دلیل عدم حضورم بی محتوایی جلسات شورای شهر بوده است.

وی که نایب رئیس شورای شهر نیز هست گفته است: اعضای شورای شهر ملزم به حضور در جلسه رسمی و علنی شورای شهر هستند و الزامی به حضور در جلسات فوق العاده ندارند؛ اکثر غیبت های من مربوط به جلسات فوق العاده بوده که با هماهنگی دبیر شورا صورت گرفته است اما دلیل عدم حضورم بی محتوایی جلسات شورای شهر بوده است.

این عضو شورای شهر یزد که به دلیل نوع تفکرات و مرزبندی های سیاسی، انتقادات زیادی به ریاست شورای شهر نیز دارد هزینه سالانه شورای شهر را دو میلیارد تومان دانسته و گفته است: شورای شهر از مسیر کار اصلی خود خارج و به مکانی برای دعوت از عده‌ای و هدیه دادن به آنها تبدیل شده است.

کاشفی زاده؛ پزشک یزدی و دیگر عضو شورای شهر یزد هم که آمار بالایی در غیبت‌ها دارد گرچه به صراحت شایق، منتقد نیست اما گاهی نقدهایی نسبت به مدیریت شهری دارد و پیشتر نیز در خصوص تعرفه عوارض اعتراضاتی داشت که با قرار گرفتن در کنار چند عضو دیگر شورا به جنجال آفرینی منجر شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعضای شورای پزشک رئیس شورای اسلامی شهر صحن علنی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلستان و ولز که امروز جمعه توسط رسانه‌ها گزارش شد، حزب حاکم محافظه‌کار در حال از دست دادن کرسی‌های شوراهای محلی و واگذاری آنها به مخالفان است.

به گزارش ایسنا، با شمارش بیش از نیمی از آرا، محافظه‌کاران تاکنون ۲۵۹ کرسی را از دست داده‌اند، در حالی که حزب کارگر ۱۰۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، در همین حال لیبرال دموکرات‌ها ۳۸ کرسی را کسب کردند، در حالی که سبزها توانستند ۲۸ کرسی دیگر را به دست آورند و ۸۰ کرسی به نامزدهای مستقل تعلق گرفت.

علاوه بر این، محافظه‌کاران اکثریت را در شش شورای محلی از دست دادند و حزب کارگر اکثریت را در هفت شورا به دست آورد. حزب کارگر همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکپول جنوبی بر محافظه‌کاران پیروز شد و کرسی در پارلمان بریتانیا به دست آورد و «کریس وب» نامزد حزب کارگر ۵۸.۹ درصد آرا را در مقایسه با رقیب محافظه‌کار (۱۷.۵ درصد) خود کسب کرد.

انتخابات محلی در انگلستان و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. شهروندان باید به ترکیب ۱۰۷ شورا و مجمع لندن رأی می‌دادند و ۱۱ شهردار از جمله شهردار لندن و ۳۷ کمیسر پلیس را انتخاب می‌کردند. در همین روز، انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی حوزه انتخابیه بلکپول جنوبی هم برگزار شد.

قبل از انتخابات، محافظه‌کاران ۹۸۹ کرسی از ۲۶۰۰ کرسی و حزب کارگر ۹۷۳ کرسی داشتند. نتایج نهایی قرار است روز شنبه اعلام شود.

در همین حال در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی امید «صادق خان»، شهردار کنونی لندن از حزب کارگر برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

رقابت اصلی در شهر لندن بین سوزان هال از حزب حاکم محافظه‌کار و صادق خان، شهردار کنونی از حزب کارگر است.

صادق خان که از سال ۲۰۱۶ شهردار لندن است، برای سومین دوره نامزد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند