Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:49:39 GMT

اتاق بازرگاني در بلاتکليفي

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۲۲۵

اتاق بازرگاني در بلاتکليفي

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- با وجود اينکه بيش از يک ماه از انتخابات اتاق هاي بازرگاني سراسر کشور مي گذرد، اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران به دليل معرفي نشدن نمايندگان دولت، هنوز تکميل نشده است.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، 11 اسفندماه هتل لاله تهران ميزبان سه هزار و 417 تن از فعالان بخش خصوصي بود؛ فعالان اقتصادي در انتخابات نهمين دوره هيات نمايندگان اتاق بازرگاني پايتخت، به «ائتلاف براي فردا» راي دادند و همه 40 نامزد اين فهرست به اتاق تهران راه پيدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتاق بازرگاني تهران 60 نفر عضو دارد که 40 نفر آن از ميان اعضاي بخش خصوصي و با راي گيري انتخاب و 20 عضو باقي مانده توسط دولت معرفي مي شوند.
ساختار 40 عضو انتخابي هيات نمايندگان اتاق تهران متشکل از 16 نفر در حوزه بازرگاني، 14 نفر در صنعت، 4 نفر معدن و 6 نفر کشاورزي است که همه اين اعضا 11 اسفندماه از طريق انتخابات مشخص شدند.
اما 20 عضو ديگر اعضاي هيات نمايندگان وضعيتي متفاوت دارند. آنها نه با راي گيري که مشخصا 15 نفر توسط وزير صعنت معدن تجارت و 5 نفر ديگر توسط وزير کشاورزي مشخص مي شوند و وزيران مي توانند نمايندگان دولتي را از بدنه دولت يا از بخش خصوصي انتخاب کنند.
طبق روال هر ساله، نشست هيات نمايندگان اتاق تهران سومين سه شنبه هر ماه برگزار مي شود و اين يعني بايد 20 فروردين نشست اتاق تهران برگزار مي شد؛ اما اکنون در حالي که بيش از يک ماه از انتخابات گذشته و نمايندگان بخش خصوصي انتخاب شده اند، ظاهرا در فروردين ماه نشستي در کار نيست.
دليل اين تاخير در برگزاري نشست ماهانه، اين است که وزريران صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزي هنوز نمايندگان خود را به اتاق تهران معرفي نکرده اند.
هشتمين انتخابات اتاق تهران 18 اسفند سال 93 برگزار و نتايج نهايي آن روز 27 اسفند آن سال اعلام شد. پس از آن، بيست و چهارم فروردين نمايندگان دولتي توسط وزير صنعت و وزير کشاورزي به اتاق تهران معرفي شدند؛ يعني از زمان مشخص شدن نمايندگان بخش خصوصي تا معرفي نمايندگان دولتي تنها 21 روز طول کشيد.
اما اکنون 43 روز از مشخص شدن نمايندگان بخش خصوصي مي گذرد و هنوز خبري از نمايندگان بخش دولتي نيست که احتمالا بخشي از اين تاخير به وقوع حادثه سيل در اکثر استان هاي کشور و مشغله وزيران باز مي گردد.
پس از معرفي 20 نماينده دولتي به اتاق تهران و در نخستين نشست، هيات نمايندگان با راي خود اعضاي هيات رئيسه را انتخاب مي کنند که شامل رئيس، دو نايب رئيس، منشي و خزانه دار مي شود.
اقتصام**ر.ع**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام پاکزاد سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند. این در حالیست که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

کد خبر 6090276 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه