Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@17:05:13 GMT

مشکل خشکسالی آذربایجان غربی با بارشهای اخیر حل نشد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۴۴۶

خرداد: مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از رشد ۲۲۲ درصدی بارش‌ها در استان خبر داد.
حبیب عبدلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: متوسط بارشها در سال جاری تا ۲۰ فروردین ۸۳.۱ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۷۱ دردصد رشد داشته است.
وی بابیان اینکه بارش سال آبی جاری در ارومیه تا ۲۰ فروردین ۳۸۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیمتر است گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۶۸ درصد افزایش دارد.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری را ۳۱۸.۵ میلیمتر عنوان کرد و با اشاره به رشد ۶۸ درصدی آن نسبت به سال گذشته یادآور شد: مجموع بارشها در سال آبی جاری تا ۲۰ فروردین در استان با رشد ۷۵ درصدی نسبت به بلند مدت ۳۹۲.۷ میلیمتر ثبت شده است.
وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان گفت: از دیدگاه هواشناسی با بررسی شاخص SPEI در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۷ بیشتر مناطق استان تحت تأثیر ترسالی است اما با بررسی دوره آماری ۱۲۰ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ به غیر از مناطق جنوب غرب و شمال غرب استان، بقیه مناطق درگیر خشکسالی متوسط تا شدید هستند و بارشهای اخیر نتوانسته است مشکل انباشت خشکسالی را در استان برطرف کند.
عبدلی اظهار کرد: برحسب برآورد و صحت سنجی دقت پیش بینی‌های هواشناسی در سال گذشته تا ۹۵ درصد بوده و مطمئناً هرچه از زمان رخداد پدیده دور شویم احتمال خطا افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه پیش بینی بارش‌های تندری و وقوع سیل از یک هفته قابل پیش بینی است و احتمال خطا نیز وجود دارد، ادامه داد: برحسب پیگیری‌های به عمل آمده در صورت خرید، نصب و راه اندازی سخت افزارهای هواشناسی و آموزش‌های تخصصی که در حال برگزاری است جز کشورهای صاحب نام در هواشناسی قرار خواهیم گرفت.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به موافقت مقام عالی استان و مصوبه جلسه مدیریت بحران مقرر شد اعتبار مطالعاتی جهت جانمایی رادار هواشناسی تأمین و تخصص یابد. برچسب ها: حبیب عبدلی ، هواشناسی ، آذربایجان غربی

منبع: خرداد

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود