Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:11:47 GMT

افتتاح خط مستقیم پروازی بین ازبکستان و گرجستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۴۶۳

افتتاح خط مستقیم پروازی بین ازبکستان و گرجستان

مقامات حمل و نقل هوایی گرجستان و ازبکستان مذاکراتی را برای شروع ارتباطات هوایی بین دو کشور آغاز کرده اند. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، از تاریخ 16 جولای شرکت هواپیمایی ازبکستان پروازهای مسیر تاشکند-تفلیس را به فرودگاه بین المللی تفلیس آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل تابستان در هر هفته دو پرواز در این مسیر انجام خواهد شد. این پروازها توسط هواپیمای ایرباس A320 صورت خواهد گرفت.

در اوایل فوریه گذشته، تاشکند میزبان 11 دور مذاکرات سیاسی بین وزرای امور خارجه ازبکستان و گرجستان بود.

پرواز مستقیم بین دو کشور با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 90 میلادی متوقف شد. امروزه سفر بین دو کشور از طریق کشورهای ثالت انجام می شود و حداقل زمان سفر از تاشکند به تفلیس در این حالت 8 ساعت می باشد.

در همین راستا طرف ازبک و گرجی توافق کردند که آزادی های هوایی از نوع پنجم بین دو کشور برقرار شود. آزادی‌های هوایی دسته ای از حقوق هوانوردی بازرگانی هستند که به شرکت‌های هواپیمایی یک کشور اعطا می‌شوند تا بتوانند به مرز هوایی یک کشور دیگر وارد شوند و در آن کشور فرود بیایند. آزادی نوع پنجم، آزادی پرواز میان دو کشور بیگانه در پروازی که مبدأ یا مقصد آن، کشور خود شرکت هواپیمایی باشد است. در این نوع از آزادی، شرکت هواپیمایی این حق را دارد که بعد از رسیدن به مقصد، مسافران جدیدی را سوار و با بارگیری مجدد به کشور ثالث پرواز کند.

در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد گردشگران ازبکستانی که به گرجستان سفر کردند رکورد جدیدی ثبت کرد. از ماه ژانویه تا مارس، شهروندان ازبکستان بیش از 4500 بار از گرجستان بازدید کردند که 279.4 درصد بیش از آمار مشابه در سال 2018 است.

نتایج سفر لاوروف به تاجیکستان: از حقوق بازنشستگی مهاجران تاجیک تا مدرنیزاسیون ارتشکارشناس روس: احتمال عضویت تاجیکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ضعیف استازبکستان: از شکست رکورد مبادلات تجاری با چین تا 4 برابر کردن صادرات گاز به تاجیکستانگزارش تسنیم|نگاهی به تلاش‌های جدید دولت تاجیکستان برای استرداد مخالفان سیاسی

 

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه اخبار "تاجیکستان" ازبکستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه ازبکستان آسیای میانه ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، پرواز ساعت ۱۱ امروز سه‌شنبه به شماره پروازی ۳۲۱ شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

در نهایت بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر این پرواز باطل اعلام شد.

کد خبر 6099379

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر