Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: ۱۰ نفر از تبعه افغان و ۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان که طی یکسال گذشته در استان به کارگیری شده بودند توسط بازرسین این اداره کل شناسایی و از کشور دیپورت شدند.

وی عنوان کرد: ۱۰ نفر از تبعه افغان و ۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان که طی یکسال گذشته در استان به کارگیری شده بودند توسط بازرسین این اداره کل شناسایی و از کشور دیپورت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: احکام و جرایم سنگین متوجه آن دسته از کارفرمایانی خواهد بود که به صورت غیرقانونی اقدام به بکارگیری اتباع خارجی کنند.

رحیمی بیان کرد: صدور مجوزکار اتباع خارجی صرفا درجهت انتقال دانش، مهارت و تجربه به منظوز جایگزینی با نیروی کار داخلی صورت می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۵۰۵ هزار و ۶۲۷ ریال در سال ۱۳۹۸ را تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۳۵ ریال خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه میزان جریمه سال ۹۸ کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است، افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

رحیمی گفت: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

وی همچنین از تشدید برخورد‌ها با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در استان خبر داد و تاکید کرد: لازم است تا مدیران واحد‌های کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز بعنوان نیروی کار خودداری نموده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

تشدید برخورد‌ها با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتباع خارجی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: به دنبال گزارش ماموان انتظامی اردبیل موفق به کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار قاچاق در اردبیل شدیم که ارزش ریالی این محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سیگار قاچاق از یک اتوبوس بین شهری کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: پرونده ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رحیمی آذر گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6095292

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان