Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:05:15 GMT

مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۹۷۵

مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه است

قزوین – ایرنا – سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه است و باید با مشارکت و برنامه ریزی تمامی دستگاه ها برای مقابله با آن اقدام کرد.

به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: مواد مخدر یکی از عوامل مهم و اثرگذار در تهدید سرمایه های اجتماعی است که باید مقابله و مبارزه با آن به صورت جدی مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به معنی نشاط و سلامت و فقدان فساد در جامعه است،افزود: مواد مخدر به سرمایه اجتماعی لطمه زده و هزینه های گزافی را برای مقابله به دستگاه های اجرایی، قضایی و نیروی انتظامی تحمیل می کند.
این مسئول با بیان اینکه محور سرمایه اجتماعی انسان دارای روح و جسم سالم است، افزود: باید همه دستگاه های متولی با توجه به این موضوع برای مقابله با مواد مخدر برنامه ریزی کرده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
معاون استاندار با بیان اینکه مقابله با اعتیاد به صورت دستوری و سفارشی امکان پذیر نیست، اضافه کرد: متاسفانه امروزه مواد مخدر حالت تهاجمی گرفته و با استفاده از شیوه های نو به جنگ جوانان آمده است، به همین دلیل بسیاری ندانسته و ناخودآگاه در دام مواد مخدر گرفتار می شوند.
وی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه بسیار مهم است و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.
حبیبی اضافه کرد: اولویت های ابلاغی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در درمان، مقابله و مشارکت های مردمی برای سال جدید حتما از سوی دبیر ستاد ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با مد نظر قرار گرفتن این اولویت ها به اهداف خود در مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.
وی گفت:با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان به سراسر استان باید از این ظرفیت برای اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم برای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر سرمايه اجتماعي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان