Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از برگزاری همایش رشد جمعیت اردیبهشت‌ماه در استان خبر داد و گقت: سال ۹۷ نزدیک به ۱۶ هزار و ۷۹۹ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی فاطمی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش 4 درصدی ازدواج در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال 96 تعداد 6 هزار و 736 واقعه ازدواج و در سال گذشته 6 هزار 438 واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به بیشترین گروه سنی در ازدواج اشاره کرد و افزود: در این راستا بیشترین ازدواج خانم‌ها در گروه سنی 15 تا 19 سال و آقایان در 20 تا 24 سال بوده است.

خراسان جنوبی رتبه 29 کشوری در زمینه طلاق را دارد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: در 5 هزار و 50 واقعه ازدواج آقا بزرگتر از خانم، 713 واقعه خانم و آقا هم سن و 675 واقعه سن آقایان کوچکتر از خانم‌ها بوده است. 

فاطمی به آمار طلاق در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه از سال 92 تاکنون در خراسان جنوبی رشد طلاق را شاهد نبوده‌ایم و این استان رتبه 29 کشوری در زمینه طلاق را دارد که نشان از فرهنگ و اصالت والای مردم این استان است.

برگزاری همایش جمعیت اردیبهشت ماه در استان

وی با اشاره به کاهش 6 درصدی ولادت در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 16 هزار و 799 واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

آمار ولادت در استان مرکزی 12 درصد کاهش یافتآمار ولادت در خراسان جنوبی 6 درصد کاهش یافتآمار ولادت در نهاوند 9 درصد کاهش پیدا کرد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به منظور افزایش ولادت در اردیبهشت ماه امسال همایش جمعیت برگزار می‌شود یادآور شد: امروز خانواده‌ها به کیفیت فرزند اهمیت می‌دهند و به کمیت توجهی ندارند و میل به ادامه تحصیل به خصوص از طرف زوجه فرزندآوری را به تعویق می‌اندازد.

به‌ازای هر 100 دختر متولد شده 105 پسر متولد شدند

فاطمی با بیان اینکه از مجموع متولدین 8 هزار و 605 نفر نوزاد پسر و 8 هزار و 194 نفر نوزاد دختر بودند اظهار داشت: 11 هزار و 615 واقعه تولد شهری و 5 هزار و 184 واقعه تولد روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر 100 دختر متولد شده 105 پسر متولد شدند افزود: نخستین نوزادی که بعد از سال تحویل 98 در استان متولد شد دختری در شهرستان طبس بوده است.

ابوالفضل و فاطمه زهرا محبوب‌ترین نام‌ فرزندان در استان

فاطمی بیشترین فراوانی نام در سال 97 را برای پسران ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین و برای دختران فاطمه زهرا، فاطمه، زینب، زهرا و حلما عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش یک درصدی وفات در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال گذشته 3 هزار و 827 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است.

به ازای هر 100 نفر زن فوت شده 118 نفر مرد فوت شدند

فاطمی بیماری قلبی را با یک هزار و 362 نفر فوتی بیشترین علت فوت سال گذشته عنوان و بیان کرد: به ازای هر 100 نفر زن فوت شده 118 نفر آقا فوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 59 واقعه فوتی شهری و یک هزار و 768 واقعه روستایی است تصریح کرد: از مجموع متوفیان 2 هزار و 73 نفر آقا و یک هزار و 754 نفر خانم هستند.

صدور بیش از 291 هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور 291 هزار و 408 فقره شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم استانی‌هایی که شناسنامه جلد قرمز دارند برای تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال مراجعه کنند و 72 ساعت بعد شناسنامه خود را دریافت کنند.

فاطمی هزینه تعویض شناسنامه را در ادارات ثبت احوال 30 هزار تومان و در دفاتر پیشخوان دولت 38 هزار و 300 تومان عنوان کرد و گفت: همچنین هزینه ثبت نام کارت هوشمند ملی نیز در دفاتر پیشخوان دولت 33 هزار تومان و ادارات ثبت احوال 25 هزار تومان است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 570 مورد تغییر نام خانوادگی و 171 مورد تغییر نام در ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

86 درصد از مردم استان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفتند

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به کارت هوشمند ملی اشاره و بیان کرد: رتبه خراسان جنوبی در بحث کارت هوشمند ملی از سال 91 تا 97 به رتبه پنجم کشوری صعود کرده است.

فاطمی با بیان اینکه برای جلوگیری از  پولشویی و فرار مالیاتی راهی جز کارت هوشمند ملی وجود ندارد گفت: سال گذشته پایان کارت ملی کاغذی بود و 86 درصد از شهروندان استان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 570 هزار نفر در خراسان جنوبی واجد الشرایط کارت هوشمند ملی هستند خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته برای 493 هزار و 745 نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون 79 هزار و 80 نفر از هم استانی‌ها برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خور بیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی بیان داشت: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

کد خبر 6086007

دیگر خبرها

  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند