Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:13:32 GMT

طرح بوم گردي در 160 روستاي مازندران اجرا مي شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۳۳۳۸

طرح بوم گردي در 160 روستاي مازندران اجرا مي شود

خبرگزاري آريا - ساري-ايرنا- مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي مازندران گفت که 160 روستاي داراي ظرفيت گردشگري در استان شناسايي شده است که تمامي آنها طرح بومگردي اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد خاني نوذري روز يکشنبه به مناسبت سالروز تشکيل حساب 100 امام (ره) و بنياد مسکن انقلاب اسلامي در گفت و گو با خبرنگاران در ساري افزود : در مرحله اول 126 روستا براي اجراي طرح بومگردي انتخاب شده اند که طرح در آنها در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت که براي 34 روستاي ديگر هم طرح بومگردي تعريف و اجرا خواهد شد.
بومگردي مسافرتي است که به منظور مطالعه، تحسين، ستايش و کسب لذت از سيماي طبيعي و مشاهده گياهان و جانوران و آشنايي با ويژگي‌هاي فرهنگي جوامع محلي انجام مي شود.
بومگردي براي نخستين بار در سال 1960 مطرح شد و در سال 1991 انجمن جهاني اکوتوريسم يک سند جامع و کامل در اين باره تدوين کرد که چهار اصل سفر مسئولانه ، حفظ محيط زيست ، گردش در مناطق طبيعي و بهبود زندگي مردم محلي از ارکان آن است.
** شناسايي چهار هزار خانه روستايي براي بومگردي
مديرکل بنياد مسکن مازندران همچنين گفت که در روستاهاي هدف بومگردي استان حدود چهار هزار واحد مسکوني براي اقامت گردشگران شناسايي شده است که براي مقاوم سازي و تجهيز امکانات به هر يک از اين واحدها 200 ميليون ريال تسهيلات داده مي شود.
وي افزود : تاکنون يکهزار واحد مسکوني از اين تعداد تسهيلات 200 ميليون ريالي را دريافت کرده اند.
خاني نوذري قابليت هاي بومگردي را شامل گردشگري سلامت ، ورزش ، زيست محيطي و ديگر جنبه ها دانست و گفت : مزيت اصلي طرح بوم گردي هم برخورداري از پيوست فرهنگي است که با هدف جلوگيري از تغيير در بافت روستاها و مشکلات فرهنگي در اين مناطق گنجانده شده است.
** تهيه طرح هادي براي 2 هزار و 700 روستا.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي مازندران با اعلام اين که براي 2 هزار و 700 روستاي بالاي 20 خانوار استان طرح هادي تهيه شده است ، اظهار داشت : تاکنون در حدود دو سوم از روستاهاي بالاي 20 خانوار اين استان طرح هادي اجرايي شد و در هر 10 سال نيز بر اساس نيازهاي جديد اين طرح ها بازنگري مي شود.
وي افزود : به طور ميانگين سالانه طرح هادي 100 روستايي که طرحشان پروسه زماني 10 ساله را پشت سرگذاشتند، بازنگري مي شود.
او ادامه داد : سال گذشته براي اجراي طرح هادي در حدود 570 روستا موافقت نامه اصولي با اعتيار 970 ميليارد ريال منعقد شد و با پيشرفت فيزيکي 80 درصدي در حال اجراست.
خاني نوذري ملاک اجراي طرح هادي در روستاهاي داراي طرح را مشارکت مردم و همکاري دهياري ها در حوزه مالي و ساير خدمات رساني بيان کرد.
وي عدم تغيير در بافت با ارزش و تاريخي در روستاها را هم از ديگر برنامه هاي طرح هادي در روستاها برشمرد.
** افزايش 70 درصدي تسهيلات مقاوم سازي روستايي
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي مازندران همچنين از افزايش 70 درصدي تسهيلات کم بهره مقاوم سازي واحدهاي مسکوني روستايي خبر داد و گفت که در سال جاري براي هر واحد مسکوني در روستاها حدود 400 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي شود.
تسهيلات مسکن روستايي تا پيش از اين 250 ميليون ريال بود.
مازندران 3 هزار و 200 روستا دارد و 43 درصد جمعيت سه ميليون و 258 هزار نفري استان در اين مناطق سکونت دارند.
6982/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟