Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:53:44 GMT

جزئیات حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸+جدول

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۳۵۰۱

جزئیات حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸+جدول

جدول کامل نرخ حق بیمه شخص ثالث انواع خودروهای سواری در سال ۹۸ منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای عالی بیمه، نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث را در سال 1398 برای همه وسایل نقلیه را 15 درصد بیش از نرخ های مورد عمل سال 1397 تعیین کرد. اوایل اسفند ماه  سال 97 قوه قضاییه نرخ دیه را برای سال جاری حدود 16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد افزایش داد و با مصوبه شورای عالی بیمه، شرکت های بیمه 15 درصد دیگر به نرخ بیمه نامه های شخص ثالث اضافه کرده اند. بنابراین نرخ بیمه نامه های شخص ثالث در سال 98 حدود 32 درصد افزایش یافت.

 در اجرای ماده (3) «آیین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» مصوب هیات وزیران در سال 1396موضوع ماده (18) «قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب سال 1395»، شورای عالی بیمه ششم اسفند ماه جدول نرخ حق بیمه ها را برای سال 1398 اصلاح کرد.

در این راستا، با توجه به اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال 1398 از سوی قوه قضاییه که 16.9 افزایش در مبلغ ریالی دیه است و نیز افزایش 15 درصدی نرخ حق بیمه رشته شخص ثالث به موجب مصوبه شورای عالی بیمه، همه شرکت های بیمه موظفند بیمه نامه های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها از اول فروردین 1398 و پس از آن است، با تعهدات بدنی سه میلیارد و 600 میلیون ریال (معادل دیه ماه های حرام) و تعهدات مالی حداقل 90 میلیون ریال صادر کنند.

شرکت های بیمه و نمایندگان آنها مکلفند جدول مذکور را در معرض دید متقاضیان قرار دهند؛ نحوه اعمال انواع تخفیف ها و اضافه نرخ های حق بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث، براساس ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی ماده (18) قانون فوق الذکر و با رعایت بخشنامه های بیمه مرکزی ایران است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

 روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک بلعیده شدن خودروهای سواری در سیل تسوج + ویدئو
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست