Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویتوریو روساری پتروچلی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه فیمابین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، ظریف با اشاره به وجود روابطی قوی بین دو کشور در چهل سال گذشته، ابراز امیدواری کرد دولت ائتلافی کنونی ایتالیا روابط خوب اقتصادی خود با ایران را مانند گذشته ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف همچنین در این دیدار اظهار داشت: ایران نهاد متناظر اینستکس را ایجاد و تشکیل آن را به اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

«پترو چلی» نیز سفر خود به ایران را دلیل وجود روابطی خوب بین دو کشور دانست و با اشاره به وجود روابط دیرینه و کهن بین دو کشور، خواستار حفظ و تعمیق آن شد و اعلام کرد: گروه دوستی و پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا ایجاد شده است. رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا همچنین ضمن همدردی با دولت و ملت ایران بخاطر وقوع سیل، از ارسال کمکهای بشردوستانه ایتالیا به کشورمان خبر داد.
در این ملاقات همچنین اقدامات خصمانه آمریکا در قبال کشورمان در سال گذشته، تحولات بین المللی، مسائل منطقه  و همچنین تحولات شمال آفریقا، از جمله محورهای دیگر گفت‌وگو بین طرفین بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند