Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ظریف در حاشیه مراسم رونمایی از سایت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران افزود: اروپایی ها اردیبهشت ماه سال گذشته پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام تعهدات متعددی را مطرح کردند که برای شروع اجرای آن تعهدات نیاز بود اینستکس (سازوکار مالی اروپا و ایران) راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که معتقدیم اکنون اروپایی ها باید برای مدت زیادی تلاش کنند تا بتوانند تعهدات خودشان را در قبال برجام انجام دهند، افزود: اروپایی ها بسیار عقب هستند و نباید این طور تصور کنند که جمهوری اسلامی ایران منتظر آنها می ماند.
وی تصریح کرد: ما روابط بسیار خوبی با همسایگان مان داریم و ساز و کارهای مشابهی با بسیاری از کشورها راه اندازی کردیم که فعال شده و عمل می‌کند و من نمی‌دانم اروپایی‌ها برای یک ساز و کار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند!؟
وزیر امور خارجه بار دیگر با تاکید بر اینکه اروپایی ها درعملیاتی شدن اینستکس عقب هستند، گفت: برای راه‌اندازی این ساز و کار نیاز بود که ما ساز و کار متناظری را در ایران راه اندازی کنیم. این سازوکار هفته گذشته راه اندازی شد و الان اروپایی ها هیچ بهانه ای برای شروع کار ندارند.
ظریف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدام غیرحقوقی آمریکا در مورد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی و اینکه جمهوری اسلامی ایران چه اقداماتی در این زمینه انجام داده و یا خواهد داد؟، گفت: نخستین کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد این بود که شورای عالی امنیت ملی بلافاصله پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در بیانیه ای «سنتکام» (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) که مسئولیت نیروهای آمریکایی در منطقه را دارد به شکل متقابل به عنوان یک سازمان تروریستی و همچنین دولت آمریکا را به عنوان رژیم حامی تروریسم شناسایی و معرفی کرد.
وی افزود: علاوه براین اقداماتی در مجلس شورای اسلامی در جریان هست که ما هم با دوستانمان در مجلس در حال مشورت هستیم که چه اقداماتی می‌تواند انجام شود و نمایندگان محترم در این زمینه طرح هایی را ارائه دادند و همکاران ما نیز با آنها در تماس هستند.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: به دبیرکل سازمان ملل متحد و ‌شورای امنیت این سازمان در مورد غیرقانونی بودن این اقدام آمریکا و سیاست های بسیارغلط واشنگتن در منطقه نامه ای نوشتم.
ظریف با بیان این که درعرصه رسانه ای نیز فعالیت‌های خوبی علیه این اقدام غیرقانونی آمریکا صورت گرفته ، گفت: در صحنه روابط دو جانبه، امروز که روز اجرایی شدن تصمیم ایالات متحده است پیام‌هایی برای وزرای خارجه همه کشورها درباره این اقدام ارسال خواهد شد که ضروری است موضع گیری از سوی کشورها صورت بگیرد و تذکرات لازم به همه وزرای خارجه داده شود مبنی بر این که اقدام بی سابقه و خطرناک ایالات متحده آمریکا علیه نهاد نظامی رسمی یک کشور چه عواقبی داشته و خواهد داشت.
وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مانع تراشی آمریکا برای ارسال کمک های نقدی سازمان ها و نهادهای بین المللی به سیل زدگان ایرانی اظهار داشت: در این زمینه در حوزه اطلاع رسانی اقدام وسیعی صورت گرفته و دولت آمریکا در موضع تدافعی قرار گرفته تا حدی که اعلام کرده مانعی برای کمک ها نیست ولی این حرف آنها خلاف است.
ظریف گفت: اسنادی را جمع آوری کرده ایم و به زودی منتشر خواهیم کرد که نشان دهنده این است که بانک ها حتی بانک‌های اروپایی به دلیل نگرانی از اقدامات آمریکا از پذیرش کمک های ایرانیان خارج از کشور و مردم سایر کشورها که مایلند در کمک رسانی به ایرانی ها کمک کنند، ممانعت کرده است.
وی اظهار داشت: کمک رسانی بین المللی به معنای نیاز نیست، به معنی یک همدردی و همبستگی جهانی است که در میان مردم وجود دارد. این همبستگی جهانی به دلیل اقدامات تخریبی آمریکا و اقدامات غیرانسانی این کشور مورد مزاحمت قرار گرفته است .
ظریف گفت: آمریکایی‌ها ناگزیر شدند کاری که انجام می‌دهند را تکذیب کنند و ما اسنادی را جمع‌آوری کردیم که ثابت می کند ایالات متحده در این اقدام که می‌شود به عنوان «جنایت علیه بشریت» تعریف کرد، مشارکت فعال دارند.

ایرنا

انتهای پیام/

171 / 156 اینستکس ظریف اروپا ایران اقتصاد دولت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اینستکس ظریف اروپا ایران اقتصاد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت

مسعود پیرنداخ در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: با مطالعه دقیق تاریخ متوجه دشمنی کشورهای اروپایی و غربی با مسلمانان خواهیم شد تا جایی که در برهه‌هایی از تاریخ شاهد درگیری نظامی بین مسلمین و کشورهای مسیحی و اروپایی بوده‌ایم که بارزترین نمونه برای این تقابل بین مسلمین و کفار جنگ‌های صلیبی می‌باشد که نهایتاً با پیروزی مسلمین به رهبری سردار صلاح الدین ایوبی به پیروزی رسیدند.
 
این کارشناس رسانه ادامه داد: ولی بعد از چندین قرن دوباره شاهد تهاجم کشورهای اروپایی و مسیحیان و یهودیان به سمت بیت المقدس و فلسطین کنونی بودیم و نهایتا رژیم جنایتکاری به نام اسرائیل غاصب که هیچ بویی از انسانیت و تمدن نبرده است سرزمین فلسطین را با زور و قتل و کشتار تصاحب شد.
 
پیرنداخ عنوان داشت: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی بدون توجه به مجامع بین المللی و حقوق بشر سخت‌ترین و شدیدترین جنایات را علیه مردم غزه و فلسطین اعمال می کند که این خود «نسل کشی» مسلمین تعبیر می شود.
 
این کارشناس و فعال رسانه با تاکید بر اینکه سکوت مجامع جهانی بعد از ۲۰۰ روز ظلم و جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها باعث برانگیخته شدن بسیاری از روشنفکران و آزادی‌خواهان و دانشجویان جهان شد، یادآور شد: امروز به عینه می‌بینیم در یک حرکت استثنایی و بزرگ دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی با تجمع و تظاهرات در سطح شهرها علیه رژیم غاصب اسرائیل موضع خود را صراحتا اعلام کرده‌اند و در مقابل حمایت خود را از غزه نشان داده‌اند.
 
پیرنداخ افزود: شدیدترین و گسترده ترین این تجمعات و اعتراضات دانشجویی را در کشور آمریکا می‌بینیم و جالب اینجاست که بسیاری از معترضان به جنایات صهیونیست‌ها توسط پلیس آمریکا به بدترین نحو ممکن دستگیر می‌شوند و این خود نشان می‌دهد که ظاهر آزادی خواهانه آمریکا تنها یک شعار برای فریب افکار عمومی در سطح جهان می‌باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بی‌گمان فلسطین از آن فلسطینیان خواهد بود و اسرائیل و دیگر هم پیمانانش دست به هر کاری بزنند هرگز به این خواسته های شیطانی خود که همانا از بین بردن فلسطین و غزه است نخواهند رسید زیرا وعده الهی در این است که مستضعفان بر مستکبران پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل