Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای واحدهای مسکونی تخریب شده نیازمند است، گفت: بیش از ۱۹ هزار و ۴۳۱ واحد مسکونی استان ارزیابی شده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۱۳ واحد دچار خسارت شده است.

به گزارش ایسنا، حسن ظفری یکشنبه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون ۹۳۸ نقطه جمعیتی استان همدان توسط تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار کرد: ۲۲ نقطه شهری و ۹۱۶ نقطه روستایی در استان همدان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساکن نوسازی شده؛ در سیل آسیب ندیدند

وی با تأکید بر اینکه در مجموع ۴.۵ درصد اماکن مسکونی استان که در بارندگی‌های اخیر خسارت دیدند نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، تصریح کرد: ۸۰۵۰ واحد مسکونی نیاز به تجدید بنا داشته و ۷۷۱۳ واحد نیازمند تعمیر هستند.

وی با اشاره به اینکه از واحدهای ارزیابی شده استان همدان ۳۷۱۸ واحد مسکونی دچار آسیب و خسارت نشده است، یادآور شد: خوشبختانه به مساکنی که از تسهیلات نوسازی در سال‌های گذشته استفاده کردند آسیبی وارد نشده است.

ظفری از مردم خواست تا نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند و افزود: سیل اخیر ثابت کرد هر جا که اصول فنی و دانش مهندسی به کار گرفته شده است دچار آسیب و خسارت نشده است بنابراین لازم از مردم از تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود حداکثر استفاده را ببرند.

تسهیلات نوسازی مسکن برای سیل‌زدگان همدانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: برای نوسازی واحدهای احداثی و تعمیری آسیب دیده در سیل اخیر بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مورد نیاز است که بعد از تصویب در هیأت وزیران و ابلاغ به بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات نوسازی مساکن آسیب دیده در سیل، تصریح کرد: تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی برای مسکن روستایی و تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۱۲ میلیونی برای هر واحد مسکونی شهری آسیب دیده در سیل در نظر گرفته شده است.

ظفری اظهار کرد: همچنین بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای تعمیری اختصاص خواهد یافت.

نهاوند و ملایر بیشترین خسارت ناشی از سیل را داشت

وی تعداد واحدهای مسکونی شهری نیازمند احداث مجدد را ۴۹۳ واحد دانست و گفت: همچنین ۴۶۴ واحد مسکن شهری نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید بر اینکه بیشترین خسارت سیل در نهاوند و ملایر وارد شده است، عنوان کرد: علت عمده این خسارات شدت بالای بارش و میزان بارندگی در این دو شهرستان بوده است.

ظفری با اشاره به اینکه با هوشیاری و آگاهی کمترین خسارت در استان همدان وارد شد، یادآور شد: استان همدان با وجود اینکه دومین استان کشور از نظر میزان بارندگی بود اما به دور از هیاهو و جنجال و در فضایی آرام، بحران مدیریت شد و به نوعی این استان آزمون خوبی را پشت سر گذاشت.

حاشیه نشینی همدان مورد توجه قرار بگیرد

وی با بیان اینکه بازسازی شهرستان‌های دورود و ازنا به استان همدان داده شده است، ادامه داد: در حال حاضر کل خسارات وارد شده به این شهرستان‌ها ارزیابی شده به طوری‌که در شهرستان دورود ۲۵۳۷ واحد مسکونی دچار خسارت شده که از این تعداد ۲۵۰ واحد نیازمند احداث مجدد و ۱۲۲۰ واحد روستایی و ۴۳۵ واحد مسکونی شهری نیازمند تعمیر هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان ازنا نیز ۳۹۲ واحد نیازمند احداث مجدد و۱۱ واحد مسکونی شهری و ۵۶۰و احد مسکونی روستایی نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید بر اینکه باید حاشیه‌نشینی در شهر همدان مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: واحدهای مسکونی حاشیه شهر همدان بدون ضابطه و به دور از نظر ناظرین و به صورت شبانه احداث شده که باید در درازمدت به عنوان یک مشکل به این پدیده نگاه کرد.

پرداخت ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام

ظفری با اشاره به کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره)، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیانی که توانایی تکمیل واحدهای مسکونی خود را نداشتند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی روستایی ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) به متقاضیان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: به ۲۴۷۳ متقاضی که از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کردند و تمکن مالی برای تکمیل واحد خود نداشته‌اند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند از حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان‌شهر و تکمیل سالن اجلاس، نیازمند حمایت مستقیم استاندار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به‌منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، بنابراین باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان‌دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد، اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت‌پذیری نهاد مردمی هستیم.

نورصالحی گفت: تمام مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

وی ادامه داد: میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقی‌مانده دولت و مدیریت شهری، دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ آغاز حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 748631

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان