Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:17:42 GMT

تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۱۵۴

تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس حجم خسارت های وارده به مناطق سیل زده را بسیار زیاد دانسته و توجه دولت، مجلس و مشارکت مردم برای جبران آنها را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی و کتبی خود ضمن محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران و ابراز همدردی با سیل زدگان کشور، لزوم رسیدگی دولت و دستگاه های مختلف کشور به حل مشکلات سیل زدگان را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص ضرورت پرداخت مطالبات فرهنگیان و همچنین مطالبات معلمان حق التدریس تذکر داد و گفت: بیش از 8 ماه است که وعده داده اید، اما مطالبات معلمان هنوز پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: این مبلغ ناچیز با توجه به نرخ تورم، ارزش واقعی خود را از دست داده است، امیدواریم قول وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هر چه زودتر عملی شود.
وی همچنین با اشاره به مصاحبه دکتر نوبخت مبنی بر اینکه واردات گوشت با ارز نیمایی انجام شود، تذکر داد و افزود: اینکه دولت ارز 4200 تومانی را به ارز نیمایی افزایش دهد، نشانه رانت است و انتظار داریم که کار خلاف انجام نشود.
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در بودجه 98 مصوب شد که کالاهای اساسی مردم با ارز 4200 تومانی در اختیار آنها قرار گیرد، اما این اعتبار به جیب دلالان رفت و هیچ سودی به مردم نرسید.
وی افزود: مردم در تهیه بسیاری از کالاهای اساسی خود با مشکل مواجه هستند؛ دولت هیچ برنامه ای برای منابع ندارد، منابعی را که به این منظور در اختیار دولت قرار گرفته، کنترل و به مطالبات مردم رسیدگی شود.
وی همچنین با اشاره به بلاتکلیفی زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان، توجه دولت و عمل به وعده ها را در این زمینه از سوی دولت خواستار شد.
محمد اسماعیل سعیدی نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش ضرورت پرداخت مطالبات فرهنگیان را درخواست کرد و گفت: استخدام حق التدریسان در این وزارتخانه هنوز بلاتکلیف است.
وی همچنین به رییس جمهوری در خصوص عنایت ویژه به حقوق دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران تذکر داد و گفت: وضعیت معیشت این بخش از جامعه روز به روز بدتر می شود.
موسوی لارگانی تصریح کرد: خواهش من این است که مشکلات سیل زدگان را برطرف کنیم و به سخنرانی اکتفا نکنیم.
مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: امروز مجلس به علت دغدغه سیل زدگان شلوغ بود؛ آقای لاریجانی هم تذکر دادند که همه نمایندگان نظم را رعایت کنند، اما به عقیده من جلسه امروز، جلسه بدی نبود. بحث‌های مختلفی صورت گرفت؛ جمع‌بندی بر این شد که دولت، مجلس و مرکز پژوهش‌ها تصمیم‌گیری کنند.
وی افزود: ما می‌دانیم که منابع کشور چگونه است؛ اینکه ما بگوییم دولت باید پرداخت کند غیرواقعی است، هزینه بوجود آمده بسیار بالاست؛ بنابراین باید مشارکت مردمی را با تصمیماتی که ما در مجلس می‌گیریم، تلفیق کنیم.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: امروز نمایندگان در خصوص سیل همه استان‌ها صحبت کردند، اما از تهران صحبتی نشد. ما شاهد حادثه‌ سیل در تهران، شمیرانات، لواسانات، رودبار قصران، فشم و در کن و سولقان بودیم؛ از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم در این باره نیز بررسی صورت گیرد.
بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به صدا و سیما گفت: برنامه تلویزیونی نود مورد توجه ورزش دوستان، جوانان و مردم بود، صدا و سیما به جای اصلاح اشکالات آن صورت مسئله را پاک کرد.
وی ادامه داد: این برنامه، ورزش کشور را نقد می کرد و موجب کاهش فساد و رانت در جامعه ورزشی می شد، انتظار داریم این گونه برنامه ها تقویت و ضعف آن ها اصلاح شود.
وی همچنین در خصوص مطالبات فرهنگیان است تذکر داد و گفت: فرهنگیان در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس بیش تر در خصوص حق الزحمه و اضافه تدریس خود گلایه دارند و درخواست می کنند که مطالبات آن ها همانند سایر دستگاه ها پرداخت شود، رتبه بندی فرهنگیان باید اجرا و مورد توجه قرار بگیرد.

**تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤلان اجرایی را قرائت کرد.
اردشیر نوریان نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از تخلیه سد زاینده‌رود با وجود بارشهای فراوان اخیر و جلوگیری از تداوم کار و عملیات اجرایی در پروژه غیرقانونی موسوم به «گلاب»، تذکر داد.
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر تعاون گفت: علت تعطیلی شرکت دانش بنیان داروسازی شرکت شستا چیست.
وی همچنین در تذکری به وزیر دادگستری افزود: چرا به مواد مصوب در برنامه ششم توسعه درباره قوه قضاییه -به طور مثال انتقال زندان‌ها و تنظیم لوایح مربوط به کارهای نمادین مجرمانه- عمل نمی‌شود.
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار درباره عدم نظارت بر توزیع و تقسیم 27 صدم درصد سهم وزارت ورزش از محل مالیات بر ارزش افزوده و عدم نظارت و برنامه‌ریزی عملی برای جوانان همچنین عدم نظارت بر عملکرد زیرمجموعه در حوزه‌های مختلف وزارت به وزیر ورزش تذکر داد
اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در تذکری به به وزیر بهداشت؛ رسیدگی فوری به وضعیت بیمارستانهای رودسر و املش و سایر مراکز درمانی و تامین نیازهای تخصصی، امکانات و تجهیزات مثل سی‌تی‌اسکن، آمبولانس و غیره را خواستار شد.
وی همچنین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت راههای شهرستانهای رودسر و املش، تذکر داد.
حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهوری و وزرای تعاون و دفاع در باره اجرای بند ج ماده 112 برنامه ششم توسعه درخصوص برخورداری کارکنان و بازنشستگان که هشت سال عمر شریف خود را در ایام جنگ تحمیلی در مناطق جنگی خدمت کردند؛ تذکر داد.
محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو، ضرورت توجه بیشتر به لایروبی مسیر اصلی و اولیه رودخانه‌ها، نهرها و مسیل‌ها و همچنین در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، ضرورت توجه به طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری در سراسر کشور به ویژه در استانهای سیل‌زده را خواستار شد.
سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر به وزیر آموزش و پرورش درباره اهمال و تعلل در تدوین آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی و آموزشیاران پس از پایان پنج ماه از فرصت قانونی، تذکر داد.
**سیام**3050**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس شوراي اسلامي سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند