Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:14:10 GMT

100 خانوار درگیر سیلاب چابهار به جای امن منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۱۸۴

100 خانوار درگیر سیلاب چابهار به جای امن منتقل شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 100 خانوار حاشیه رودخانه های چابهار به علت شدت بارندگی برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیلاب در سرسراهای ورزشی این شهر اسکان داده شدند.

عبدالرحمن شهنوازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از دیشب جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی های رگباری و شدید و طغیان رودخانه های محلی در جنوب استان هم اینک مسیرهای کوتیچ به نیکشهر، اسپکه - فنوج، بنت - نیکشهر، جلگه - چاه اسحاق، چاهان - زرآباد بسته شدند.
وی بیان کرد: هم اینک تمامی شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان با آبگرفتگی معابر رو به رو هستند.
شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه های فصلی از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی اجتناب کنند.
محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گزارش باران از بیش از 110 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان تا صبح امروز دریافت شده که بیشینه بارش ها با 42 میلی متر مربوط به «چاه رحمان» از توابع زاهدان بوده است.
به گزارش ایرنا براساس اخطاریه شماره سه هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا /دوشنبه/ نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.
یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود 1.5 تا 2.5 و گاهی بیش از 2.5 متر پیش بینی می شود.
با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می رود.
بر اساس این اخطاریه توصیه می شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه ها خوداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه پرهیز شود.
7316**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 اسكان اضطراري سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با طناب

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بلوچ معاون عمرانی فرماندار چابهار در پیگیری و تشریح این موضوع، گفت: به دنبال سیلاب اخیر مسیر خاکی روستای کورکچ آسیب دید که با تلاش نیرو‌های امدادی و خدماتی بازگشایی و درحال حاضر عبور و مرور ساکنان این روستا از این مسیر درحال انجام است.
ساکنان روستای کورکچ شهرستان چابهار به منظورسهولت در رفت آمد درخواست ساخت پل بر روی رودخانه‌ای دارند باعث جدا شدن بخش‌های از روستا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • عبور از رودخانه با طناب
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان