Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:38:57 GMT

دستور تخلیه‌ای صادر نشده است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۲۸۹

دستور تخلیه‌ای صادر نشده است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌رضوی گفت: به مجرد اینکه حجم آب در کشف‌رود بیشتر شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد و اقداماتی چون محدودیت و ممنوعیت تردد و همچنین در صورت نیاز تخلیه واحدهایی که در معرض سیلاب باشند، وجود خواهد داشت.

حجت‌علی شایان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با تمهیدات مدیریت بحران استان برای مقابله با وقوع سیلاب و روان‌آب‌ها اظهار کرد: مدیریت بحران تاکنون برای مکانی دستور تخلیه صادر نکرده‌ است، بلکه به تناسب میزان بارش‌ها و با توجه به حجم بارشی که در بالادست باشد و جاری‌ شدن روان‌‌آب احتمال تخلیه وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احیاناً اگر جایی در معرض خطر، به‌دلیل وجود بند خاکی آسیب‌پذیر در بالادست باشد و یا هجوم سیل‌آب زیاد باشد، به‌تناسب دستور تخلیه صادر خواهد شد که تا این لحظه چنین شرایطی ایجاد نشده است.

وی در رابطه با مناطقی که احساس خطر بیشتری برای وقوع سیلاب و روان‌آب دارند، افزود: درحال حاضر مشغول به انجام بررسی‌های لازم در برخی مناطق حساس‌تر هستیم، برای نمونه با توجه به اینکه سامانه بارشی فعالیت زیادی در شهر کلات داشته و با صحبتی که با جناب فرماندار صورت گرفته، احتمال دارد دستور تخلیه به برخی از واحدهای شهر کلات که در کنار رودخانه و در معرض خطر باشند، در صورت نیاز صادر شود. 

شایان‌فر ادامه داد: همچنین در روستای «چاله زر» شهرستان سرخس دستور تخلیه برای سه واحد مسکونی صادر شده است و این خانواده‌ها در جای دیگر اسکان داده شدند‌، همچنین در این روستا سه واحد مسکونی تخریب شده‌ و خوشبختانه تلفات جانی در این روستا نداشتیم. 

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌رضوی در رابطه با مناطقی در مشهد که احتمال جاری‌شدن روان‌آب در آن وجود دارد، توضیح داد: در پایین‌دست رودخانه کشف‌رود یا مکان‌هایی چون کال زرکش احتمال وجود روان‌‌آب هست. هرچند که بخش اعظمی از کال زرکش لایروبی و راه آب باز شده است، اما به مجرد اینکه حجم آب در کشف‌رود بیشتر شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد و اقداماتی چون محدودیت و ممنوعیت تردد و همچنین در صورت نیاز تخلیه واحدهایی که در معرض سیلاب باشند، وجود خواهد داشت. در این راستا برای تعدادی از این کال‌ها اعلامیه‌ای از سوی شهرداری و فرمانداری منتشر شده که در صورت نیاز واحدها را تخلیه کنند. گفتنی است در تمام شهرهای استان، آمادگی لازم وجود دارد به‌ویژه در مکان‌هایی که محتمل خطر هستند براساس وسع خود ماشین‌آلات مورد نیاز را مستقر کرده‌ایم. همچنین همه فرمانداری‌ها و نیروهای عملیاتی پای کار بوده و آمادگی لازم را دارند.

شایان‌فر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا تشدید خواهد شد. میزان بارش‌ها در تمامی مناطق استان به‌ویژه جنوب، شمال شرق و شرق استان، زیاد است؛ بنابراین نیاز است افرادی که در مناطق کوهستانی و دره‌رودها مستقر هستند اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. از جمله توجه به بالادست و روان‌آب داخل رودخانه‌ها، خودرو و دام‌های خود را در پایین‌دست رودها قرار ندهند. همچنین در پایین‌دست و خط‌الغرب رودخانه‌ها نباشند؛ چرا که احتمال دارد طعمه سیلاب شود.

وی در رابطه با وضعیت کنونی شهرستان کلات تشریح کرد: وضعیت شهر کلات درحال حاضر مدیریت شده است. شب گذشته 60 واحد آب‌گرفتگی وجود داشت که برای کمک‌رسانی دو گروه امدادی از هلال‌احمر استان و مشهد اعزام شده است. این دو گروه، چهار تیم به ظرفیت 12 نفر بودند، همچنین سه خودروی عملیاتی  و سه موتور پمپ برای کمک‌رسانی به شهر کلات اعزام شده. در رابطه با سیلاب روز گذشته کلات، خوشبختانه فوتی نداشته‌ایم، اما خسارات زیادی به مکان‌های مسکونی و معابر شهر وارد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم جلب شما صادر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رییس پلیس فتا استان ایلام گفت: پیامک‌هایی با عناوین «حکم جلب شما صادر شد»، «شکایت از شما»، «کالا برگ الکترونیک» و «ابلاغیه قضایی»، در بین شهروندان استان ایلام به صورت انبوه در حال انتشار است.
سرهنگ علیرضا یعقوبی توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک حاوی لینک با عناوین مذکور، بدون هیچ اقدامی حذف شود.
وی افزود: این پیامک‌ها با سرشماره شخصی ارسالی می‌شوند که نشان دهنده جعلی بودن آن‌ها است و به قصد کلاهبرداری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • حکم جلب شما صادر شد