Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:38:01 GMT

هوای شهرهای بزرگ پاک و قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۴۲۰

هوای شهرهای بزرگ پاک و قابل قبول است

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای شهرهای بزرگ، پرجمعیت، صنعتی و کلانشهرها در شرایط پاک و قابل قبول قرار دارد.

شینا انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای ایلام با شاخص 23، اردبیل 24، ساری 27، بجنورد 31، سنندج 31، قزوین 31، بندرعباس 35، بیرجند 36، کرج 38، شهرکرد 38، زنجان 39، گرگان 41، رشت 42، تهران 44، زاهدان 44، ارومیه 46، یزد 46، مشهد 48 و کرمانشاه 50 در شرایط پاک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین هوای شهرهای قم با شاخص 51، کرمان 52، یاسوج 54، خرم آباد 55، شیراز 56، اصفهان 60 ، تبریز 60، همدان 64، اهواز 65، اراک 72 و بوشهر 77 در شرایط قابل قبول است.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته گفت: آلاینده های منو اکسیدکربن با شاخص 22 در شرایط پاک، ازن 36 پاک، دی اکسید نیتروژن 66 قابل قبول، دی اکسید گوگرد 10 پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون 36 پاک و ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 44 پاک هستند.
روز گذشته نیز هوای شهرهای بزرگ، پرجمعیت، صنعتی و کلانشهرها در شرایط پاک و قابل قبول قرار داشت.
«فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود، امروز (25 فروردین) برای استان‌های نیمه شرقی و جنوبی کشور، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی شده و این سامانه بارشی از روز دوشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.
وی اظهار داشت: از امروز شاهد شدت بارش ها در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان هستیم و این بارش ها در خراسان جنوبی و خراسان رضوی شدت کمتری خواهد داشت که به همان نسبت، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در این مناطق وجود دارد. از این رو به هموطنان و سازمان ها و ارگان های ذیربط توصیه می شود، تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی به عمل آورند.
علمی 9014**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هوا پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6088873

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است