Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:48:28 GMT

آسان گیری راهکار جلوگیری از ازدواج سفید و دیرهنگام است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۷۳۲

آسان گیری راهکار جلوگیری از ازدواج سفید و دیرهنگام است

به گزارش ایرنا، حسن رحیم پورازغدی روز یکشنبه در همایش زنان، مردان و چالش های عصر جدید به میزبانی سالن همایش های دانشگاه دامغان، افزود: آسان گیری در ازدواج، انتخاب مناسب و ازدواج در سنین مناسب، از نکات مهم مساله ازدواج در جامعه است تا شرایط زندگی مشترک سالم شکل بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عقده های جنسی، باتلاق های جامعه و فسادهای اخلاقی از مهم ترین پیامدهای ازدواج دیرهنگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: ازدواج سفید نقطه مقابل ازدواج حقیقی است و رابطه ای است برای فرار از تعهد که اغلب از طرف مردان پیشنهاد می شود و در آن هیچ تعهد و حس مسوولیت پذیری بین افراد وجود ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اشتباه افراد در شکل گیری ازدواج سفید اشاره و تصریح کرد: ازدواج سفید رابطه ای بدون تعهد است که سبب بروز مشکلات فراوان در شخصیت افراد می شود، در ازواج سفید با برطرف شدن نیازهای زودگذر جنسی، مشکلات بلندمدت شخصیتی و عاطفی بسیاری در افراد ایجاد می شود.
رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه ازدواج شرعی عاملی برای کنترل شهوت است، بیان کرد: طبق تعریف احکام اسلام، ازدواج با عشق حد وسط بقا و فنا و موجب ماندگاری احساسات مبتنی بر فضیلت های اخلاقی در انسان می شود.
وی ادامه داد: زن و شوهر با حفظ تعهد اخلاقی، باید نسبت به یکدیگر از خیانت و بروز شکاف در روابط جلوگیری کنند.
رحیم پورازغدی اضافه کرد: در رابطه های نامشروع، عشق، صداقت و تعهد، هیچ جایگاهی ندارد و افراد برای هم نقش مصرف کننده را ایفا می کنند در حالی که ازدواج، میثاق واقعی بین زن و مرد است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میل به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد، با توجه به عقل و منطق انسان ها، این میل در بعضی از افراد، زیبایی محسوس و در بعضی افراد زیبایی معقول را شامل می شود.
رحیم پورازغدی خاطرنشان کرد: عشق عنصر اصلی ماندگاری انسان ها در روابط است که در سایه پیروی از احکام اسلام، هرگز از بین نمی رود.
وی گفت: تمام احکام اسلام و محدودیت ها در خصوص روابط انسان ها، برای حفاظت از عشق واقعی در جامعه ایجاد شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عشق در نبود شهوت نیز ماندگار است که این عامل، یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل جاودانگی رابطه زن و شوهر در سنین میانسالی و کهنسالی است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ازدواج جامعه زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی عشق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • هشدار برای بایرن مونیخ
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان