Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@07:20:37 GMT

سیلاب به مزارع راور خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۵۷۷۲

سیلاب به مزارع راور خسارت وارد کرد

مالک اژدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت بارندگی ها در راور افزود: بارندگی در این شهرستان همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 30 میلیمتر باران در شهر راور، 44 میلیمتر در روستای فیض آباد و 25 میلیمتر در هجدک ثبت شده است.
وی اظهار داشت: رودخانه شریف آباد در ورودی شهر راور و رودخانه آبکوهی به دلیل بارندگی در این شهرستان طغیان کرده که با همکاری همه دستگاه ها رودخانه مهار و آب به مسیر اصلی خود انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار راور از آبگرفتگی شدید در سطح معابر شهری و مزارع و باغ های کشاورزی شهرستان راور خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شهرداری آبگرفتگی در معابر در حال برطرف شدن است.
اژدری با اشاره به اینکه در حال حاضر با همکاری دستگاه های اجرایی و با تهمیدات اندیشیده شده از ورود آب به منازل و مزارع در شهرستان راور جلوگیری می شود خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی خسارت ها در این شهرستان هنوز برآورد نشده است.
وی با بیان اینکه بارندگی به منازل مسکونی این شهرستان تاکنون آسیبی نرسانده است بیان داشت: آب به سه خانه خشت و گلی راور ورود کرده است.
فرماندار راور از مسدود بودن مسیر راور به مشهد خبر داد و گفت: طغیان رودخانه در این مسیر سبب شده تا محور راور به دیهوک مسدود شود که با همکاری راهداری در حال بازگشایی است.
اژدری خاطرنشان کرد: سیلاب تاکنون به روستاهای این شهرستان خسارتی وارد نکرده است.
وی توصیه کرد: مردم از قرار گرفتن در مسیر و کنار رودخانه ها و به ویژه بندهای خاکی در شهرستان راور و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است.
طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است.
احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.
همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (26 فرودین) ادامه داشته باشد.
شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است.
3029/9895
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دستگاه های اجرایی رعد و برق سیستان و بلوچستان شهرداری مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد