Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:35:44 GMT

کیم، رایزنی در خارج، تحکیم قدرت در داخل

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۶۲۰۳

کیم، رایزنی در خارج، تحکیم قدرت در داخل

پکن- ایرنا- جابجایی کادرها و عناوین مهم دولت کره شمالی حاکی است رهبر این کشور قصد دارد همزمان با مذاکره با آمریکا، مواضع خود را در بعد داخلی نیز به منظور مقابله با سیاست های تندروانه و تحریم های آمریکا تقویت کند.

به گزارش ایرنا رهبر کره شمالی که می داند کشورش درگیر سخت ترین تحریم ها است طبیعتا می کوشد تا در داخل، قدرت حاکمیتی را نهادینه و تقویت کرده و همزمان از پشتیبانی مقام ها و ملت برخوردار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درست پس از همین تلاش ها برای تحکیم قدرت بود که رهبر کره شمالی به آمریکا فرصت داد تا پایان سال جاری میلادی اگر می خواهد تغییری در شرایط بوجود بیاید، مواضع گذشته اش را تغییر دهد.
او گفت: دیدگاه ها، راهبردها و سیاست های یکجانبه آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور هیچ تناسبی با گفت و گوهای طرفین ندارد و اگر واشنگتن خواستار رسیدن به توافق است باید با پیشنهادها و روش های تازه به دنبال برگزاری دور تازه ای از گفت و گوها باشد و برای این منظور تا پایان سال جاری میلادی مهلت دارد.
تغییرات در کادر رهبری کره شمالی نشان می دهد کیم می خواهد اطمینان حاصل کند رهبران این کشور در کنار مردم از مواضع او برای مقابله با تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
مهمترین تغییر در این راستا روی کار آمدن 'چون ریونگ هایه' به عنوان رییس مجلس عالی خلق کره شمالی است این سمت را برای سالیان متمادی 'کیم یونگ نام' برعهده داشت نباید فراموش کرد که کسی که این قدرت را در کره شمالی در اختیار داشته باشد، نفر دوم کشور محسوب می شود.
همزمان برای اولین بار از روز جمعه این هفته رسانه های گروهی کره شمالی از کیم جونگ اون رهبر این کشور به عنوان نماینده عالی ملت یاد کرده اند که تقویت جایگاه وی را نشان می دهد.
خبرگزاری کره شمالی گزارش کرد که رهبر کره شمالی یک بار دیگر به عنوان رییس کمیسیون امور دولتی نیز منصوب شده است 'کیم جایه ریونگ' هم به عنوان نخست وزیر جدید این کشور نیز معرفی شده است که اطلاعات زیادی درباره اش در دست نیست و به هر شکل بسیاری بر این باورند که پس از هشت سال فرصت خوبی برای رهبر کره شمالی وجود داشته است که قدرت را تحکیم کند.
ژانگ خوی' کارشناس مسایل کره شمالی در چین می گوید که این بزرگترین جابجایی در بدنه حاکمیتی کره شمالی دریک دهه گذشته محسوب می شود.
وی افزود که رهبر کره شمالی بخصوص از سال 2018 میلادی تلاش گسترده ای برای قدرت افزایی انجام داده و همزمان برای پیشبرد طرح های اقتصادی با هدف توسعه اقتصادی و تجاری کوشیده است مناسباتش را با کره جنوبی و چین نزدیک کند.
به دنبال همین قضیه بود که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین که در یک سال گذشته چهار بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده است ضمن ارسال پیامی اعلام کرد که به دوستی دو کشور ارزش می دهد و مایل به پیشبرد مناسبات دوجانبه است.
به هر صورت تحولات و جابجایی ها در کره شمالی این را نشان می دهد که قدرت همچنان در دست رهبر خواهد بود و به صورت متمرکز از سوی او مدیریت خواهد شد.
از دیگر تحولاتی که باید در روزهای اخیر مورد توجه قرار داد اینکه برخی از مسئولانی که در هیات مذاکرات این کشور با آمریکا بودند ارتقای مقام یافتند از آن جمله می توان به خانم 'چو سون خویی' اشاره کرد که حالا معاون اول وزارت خارجه کره شمالی است کسی که قبل از این گفته بود سیاست های گانگستری و تبهکارانه آمریکا باعث شده است تا کره شمالی به دنبال بازنگری در راهبرد مذاکراتی با واشنگتن باشد.
رهبر کره شمالی که حالا با جابجایی کادرهای هیات حاکمه، قدرت را در کشور تحکیم کرده گفته است که با این قدرت کشور در برابر نیروهای خصم و تحریم ها مقاومت خواهد کرد و خواستار اتکای بیشتر به توان داخلی شده است چنین حرکاتی این پیام را به واشنگتن می دهد که پیونگ یانگ به رغم تحریم ها مقاومت و ایستادگی خواهد کرد و تسلیم نخواهد شد و راه فشار و زور این کشور را مطیع و فرمانبردار آمریکا نخواهد کرد.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي آمريكا تحكيم قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!

سه سال پس از افشای مصاحبه جنجالی سعید لیلاز با محمدجواد ظریف که آن زمان گفته شده بود صرفا برای ثبت تاریخ شفاهی بوده و به دلایل نامعلومی به برخی رسانه‌های خارجی درز داده شده، حالا لیلاز تایید کرده که افشای آن "عمدی" و برای "ارسال پالس مثبت به آمریکا" بوده است.

این بخش از گفت‌وگوی روزنامه شرق با لیلاز را در ادامه بخوانید:

به نقل از شما شنیده بودم که انتشار فایل گفت‌وگوی چندساعته‌تان با محمدجواد ظریف هم نوعی پالس مثبت تهران بود؟ خودتان چنین چیزی را تأیید می‌کنید؟

لیلاز: احسنت بر شما. دقیقا همین‌گونه است. البته می‌دانم می‌خواهی به جزئیات انتشار آن فایل از زبان سعید لیلاز برسی تا آن را در این مصاحبه چاپ کنی، اما من از گفتن جزئیات خودداری می‌کنم. فقط این را سربسته می‌گویم که ماجرای انتشار آن فایل مصاحبه چندساعته من با محمدجواد ظریف، بدون آنکه بگویم چه کسی‌ چه کاری کرد، یکی از اهداف و دلایل و جنبه‌های افشاگری آن با هدف ارسال پالس مثبت به طرف آمریکایی بود که اگر دولت بایدن می‌خواهد برای احیای برجام کاری بکند، در همین ماه‌های منتهی به پایان عمر دولت روحانی باشد که احیای برجام بتواند به جریان همسوی‌ دولت روحانی برای تداوم قدرت کمک کند و دولت بایدن متأسفانه حتی همین کمک را هم نکرد. می‌دانی چرا؟

چون تصور واشنگتن این بود که جریان رادیکال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به قدرت می‌رسد و تضمین بهتر و محکم‌تری برای توافق احتمالی و احیای برجام خواهد بود. به هر حال دولت بایدن سعی داشت یک توافق بزرگ‌تر را در دستور کار داشته باشد و با این فکر، عملا مذاکرات را تا زمان به قدرت رسیدن دولت نزدیک به هسته قدرت که رئیسی بود، نگه داشت.

لیلاز: احسنت. که نتیجه آن را هم دیدیم. یعنی آمریکایی‌ها در دولت بایدن، نه در چند ماه پایانی دولت روحانی کاری برای احیای برجام کردند که مثلا به سود اصلاح‌طلبان و میانه‌روها تمام شود و نه حتی در دولت رئیسی ‌توانستند برجام را احیا کنند که به سود اصولگراها باشد و نهایتا به شرایط حال حاضر کشور رسیدیم که احتمال دارد دوباره دونالد ترامپ هفت ماه دیگر در انتخابات آمریکا پیروز شود.

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • تذکر مهم رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش
  • حمله گسترده حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است