Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه در طول تعطیلات امسال کمترین تعرض و تصرف را به اراضی دولتی داشتیم، گفت: با گشت‌های نظارتی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های فارس و نیز همکاری خوب دستگاه قضائی و برقراری کشیک حفاظت از اراضی ملی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی در ایام نوروز از عرصه‌های وسیع استان حفاظت و حراست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ایام تیم‌های گشت در تمام شهرستان‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و متصرفان به طور آماده باش بودند.

بوستانی گفت: این محموله‌ها شامل ۱۰ تن و ۲۶۰ کیلوگرم هیزم، ۴۱۰ کیلو گرم زغال، ۶۵۹ کیلوگرم گیاه مرتعی بیلهر و نیز تعداد ۵۰۰ بوته آنغوزه بوده که به همت و تلاش یگان‌های حفاظت شهرستان‌های فیروزآباد، سپیدان و ممسنی کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: در این ارتباط نیز تعداد زیادی خودرو توقیف و افراد متخلف دستگیرشده نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه در این عملیات‌ها سودجویان قصد خروج محموله‌های غیرمجاز از طریق گلوگاه‌های پنهان مرزی در شهرستان‌ها را داشتند افزود: در برخی از کشفیات صورت گرفته قاچاقچیان با ترفند‌های زیرکانه ردیف زیرین خودرو‌ها را چوب‌های جنگلی و اطراف و روی آن را با علوفه جا سازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت این محموله‌ها از مقصد نهایی خود باز ماندند.

وی همچنین از دستگیری متجاوزان و مخربان اراضی ملی در بخش دیگری از اراضی ملی خبر داد و افزود: در این عملیات نیز مأموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت زنی شبانه متوجه حضور یک دستگاه بیل مکانیکی در عرصه شدند که در تاریکی شب و با استفاده از چراغ قوه قصد گوده زنی جهت غرس غیر مجاز نهال در اراضی ملی را داشتند که بلافاصه افراد متخلف دستگیر، ادوات جرم توقیف و به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

بوستانی با بیان اینکه قطع درختان جنگلی به هر طریق ممکن جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد اظهار داشت: در راستای صیانت از جنگل‌ها و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
انتهای پیام/م

کشف هیزم قاچاق در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه