Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: ۷۰۰ مقاله داخلی و خارجی به همایش پژوهش‎های قرآنی ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید محمد نقیب» در دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که از صبح امروز (یکشنبه 25 فروردین) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه علوم و عارف قرآن کریم تنها دانشگاه اختصاصی در ایران است که حدود 6 هزار دانشجو و قریب به یکهزار استاد حق التدریس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با این تعداد دانشجو، استاد و فعالیت پژوهشی بعد از انقلاب اسلامی یک اتفاق کم نظیر است.


وی با اشاره به همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، اظهار داشت: این همایش امسال در دوازدهمین دوره با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده های الهی» در حال برگزاری است.


رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مقالات ارسال شده به همایش را 700 عنوان برشمرد و ادامه داد: این مقالات از داخل کشور و کشورهایی همچون عراق، لبنان، پاکستان، سوریه، عمان و هند به دبیرخانه همایش ارسال شد.


حجت الاسلام نقیب در بخش دیگری از سخنان خود نگاه قرآن به تاریخ را نگاهی با خط مستقیم دانست و گفت: قرآن کریم به تاریخ نگاه ارتجاعی، قهقرائی و دورانی ندارد و نگاه الهی را مطرح می کند.


وی با بیان این که قوانین حاکم بر عالم قوانین الهی است، خاطرنشان کرد: اسباب، مسببات و سنت های عالم هم الهی هستند و یکی از سنت های حتمی خداوند حفظ دین  و حفظ قرآن کریم در هر زمان و مکان است.


گفتنی است، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی پزوهش های قرآنی ساعت 18 تا 20 امروز 25 فروردین ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سپاه پاسداران خسارت سیل سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه نماز جمعه قرآن کریم مسابقات قرآن کریم همایش پژوهش های قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان

این همایش از سری برنامه‌های سومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است.

مبانی و مفاهیم بنیادی، منابع حکمرانی متعالی و موضوعات اقتصاد، سیاست، مسئله زن، فرهنگ و رسانه، حقوق دادرسی، تحکیم خانواده، علم و فناوری در حکمرانی متعالی، از جمله محور‌های این همایش علمی یک روزه است.

۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که امروز ۱۱ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد