Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده، عصر یکشنبه با حضور در ستاد مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد بحران استانداری تهران ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در شهرستان سوسنگرد، اظهار داشت: از بدو حضور به عنوان اولین استان معین در مناطق سیل زده استان خوزستان، تمامی نیاز سنجی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص مهار بحران ورود سیلاب به مناطق مختلف شهرستان دشت آزادگان از سوی اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان تهران صورت گرفت و اکنون نیز با قوت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار تهران عنوان داشت: در ابتدای ورود به منطقه، اولویت ما در مناطق شهری مانند؛ سوسنگرد، بستان، کوت سیدنعیم و ابوحمیظه، با توجه به اسکان بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان دشت آزادگان در این مناطق، مصون نگاه داشتن بافت شهری از ورود سیلاب و جلوگیری از تبعات آن بود.

تقی‌زاده تصریح کرد: در حوزه بالغ بر ۶۹ روستای منطقه شهرستان دشت آزادگان، تمام تلاش نیروها و عوامل ستاد مدیریت بحران استان تهران بر حفظ مناطق از حجم ورودی آب به بافت روستایی بود که متأسفانه پیش از ورود، بالغ بر ۸ روستا در منطقه درگیر سیلاب شده بودند و پیرو همین مسئله، بخش قابل توجهی از نیرو و ظرفیت خود را برای امداد رسانی به این مناطق متمرکز کردیم. به عنوان نمونه روستای بُنده به صورت یک جزیره میان آب در محاصره قرار گرفته و عوامل ستاد مدیریت بحران استان تهران هم اکنون به صورت مستمر در حال امدادرسانی و ارسال اقلام ضروری، مانند چادر، آب‌آشامیدنی، اقلام امدادی، غذا، سرویس‌های بهداشتی، مایحتاج ۷۲ ساعته و سایر ملزومات از طریق بالگرد و قایق هستند.

وی افزود: طی تماسی که صبح امروز با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار داشتم، این اقدامات، اکنون نیز با سرعت در حال اجرا بوده و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان تهران به صورت مستمر و مداوم، مشغول امدادرسانی و خدمات در مناطق سیل زده شهرستان دشت آزادگان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در ادامه، همچنین ضمن اشاره به مشکل آب گرفتگی به وجود آمده در یکی از مناطق شهرستان استان خوزستان، عنوان داشت: با آب گرفتگی ایجاد شده در حدود پنج کیلومتر از مسافت محور سوسنگرد به بستان در منطقه روستای قدرت آباد، مشکلاتی در تردد و رفت و آمد مردم ایجاد شده بود که نیروهای عملیاتی اکنون در حال ترمیم سیل بند مقابل مسیر ورودی آب در این منطقه هستند.

تقی زاده یادآور شد: در کل شهرستان دشت آزادگان، اکنون بالغ بر ۱۵۰ ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و عمرانی سنگین و نیمه سنگین، مشغول عملیات احداث، ترمیم و تحکیم سیل بند در نقاط مختلف هستند و تمامی این اقدامات از سوی همه دستگاه‌های فعال در منطقه، تحت فرماندهی واحد از سوی ستاد مدیریت بحران استان تهران انجام می‌شود. همچنین حسب تأکید استاندار عمده فعالیت اجرایی، امکانات و ماشین آلات موجود بر اجرا، تثبیت و تحکیم سیل‌بندها در منطقه متمرکز شده و تا پایداری کامل وضعیت، این روند ادامه خواهد داشت.

قائم مقام استاندار تهران در ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان، خاطرنشان کرد: در ادامه نیز، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌ها به صورت مستمر و مداوم، کمک‌های مردمی در استان تهران را جمع‌آوری کرده و در بازه‌های زمانبندی شده کوتاه، بدون اتلاف وقت به منطقه و مردم سیل زده می‌رسانند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: اکنون نیز در بخش‌های مجاور رودخانه‌ها شاهد بهبودی نسبی وضعیت هستیم، چرا که ورودی آب کرخه اکنون کم شده و تراز آن تا حدود زیادی با کاهش مواجه است.
وی در پایان نیز تأکید داشت: روند ارسال امکانات، تجهیزات و همچنین کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده و هم‌وطنان‌مان در منطقه شهرستان دشت آزادگان پس از بحران نیز توسط ستاد مدیریت بحران استان تهران ادامه داشته و عوامل ستاد تا بازگشت وضعیت عادی به منطقه در این منطقه حضور خواهند داشت.

کد خبر 4590753

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده استانداری تهران سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان، از احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه در تمام مناطق استان و اعلام آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، بر لغو مرخصی ها و حضور عوامل امدادی در محل ماموریت های مربوطه تاکید شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان که منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل‌ها شد و با توجه به مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مذکور به علت رطوبت خاک، مدیریت بحران استان اصفهان با ابلاغ به اداره راهداری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط، خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

شیشه فروش با اشاره به تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری ادامه داد: پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای مذکور، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران از جمله موارد ایمنی است که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 749275

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان