Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@21:24:42 GMT

کشف بیش از ۱۰ تن هیزم و چوب جنگلی قاچاق در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۰۶۹

کشف بیش از ۱۰ تن هیزم و چوب جنگلی قاچاق در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از کشف بیش از ۱۰ تن هیزم و چوب‌آلات جنگلی قاچاق در اراضی ملی استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد بوستانی با بیان اینکه در طول تعطیلات امسال کمترین تعرض و تصرف را به اراضی دولتی داشتیم اظهار داشت: با گشت‌های نظارتی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های فارس و نیز همکاری خوب دستگاه قضائی و برقراری کشیک حفاظت از اراضی ملی به‌صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی در ایام نوروز از عرصه‌های وسیع استان حفاظت و حراست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ایام تیم‌های گشت در تمام شهرستان‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و متصرفان به طور آماده باش بودند.

بوستانی گفت: این محموله‌ها شامل 10 تن و 260 کیلوگرم هیزم ،410 کیلو گرم زغال ،659 کیلوگرم گیاه مرتعی بیلهر و نیز تعداد500 بوته آنغوزه بوده که به همت و تلاش یگان‌های حفاظت شهرستان‌های فیروزآباد، سپیدان و ممسنی کشف و ضبط شد. 

وی بیان کرد: در این ارتباط نیز تعداد زیادی خودرو توقیف و افراد متخلف دستگیرشده نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه در این عملیات‌ها سودجویان قصد خروج محموله‌های غیرمجاز از طریق گلوگاه‌های پنهان مرزی در شهرستان‌ها را داشتند افزود: در برخی از کشفیات صورت گرفته قاچاقچیان با ترفندهای زیرکانه ردیف زیرین خودروها را چوب‌های جنگلی و اطراف و روی آن را با علوفه جا سازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیروهای یگان حفاظت این محموله‌ها از مقصد نهایی خود باز ماندند.

وی همچنین از دستگیری متجاوزان و مخربان اراضی ملی در بخش دیگری از اراضی ملی خبر داد و افزود: در این عملیات نیز مأموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت زنی شبانه متوجه حضور یک دستگاه بیل مکانیکی در عرصه شدند که در تاریکی شب و با استفاده از چراغ قوه قصد گوده زنی جهت غرس غیر مجاز نهال در اراضی ملی را داشتند که بلافاصه افراد متخلف دستگیر، ادوات جرم توقیف و به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

بوستانی با بیان اینکه قطع درختان جنگلی به هر طریق ممکن جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد اظهار داشت: در راستای صیانت از جنگل‌ها و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایام نوروز جرم حفاظت از منابع طبیعی خودرو قاچاق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه