Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: کليات طرح دو فوريتي اقدام متقابل جمهوري اسلامي ايران در برابر تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توسط ايالات متحده آمريکا در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، علي نجفي خوشرودي روز يکشنبه افزود: درنشست روز يکشنبه که با حضور اعضاي کميسيون و نمايندگان ارگانهاي ذيربط برگزار شد، کليات طرح قانوني دو فوريتي اقدام متقابل جمهوري اسلامي ايران در برابر تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توسط ايالات متحده آمريکا با اتفاق آراء به تصويب کميسيون رسيد و در ادامه علاوه بر ماده واحده، دو ماده از اين طرح نيز به تصويب رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بر اساس اين طرح به منظور اقدام متقابل در برابر اقدامات ايالات متحده آمريکا در تضعيف صلح و ثبات منطقه اي و بين المللي و از آنجا که اين رژيم بر خلاف اصول مسلم حقوق بين الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را که مطابق با اصل يکصد و پنجاه قانون اساسي به عنوان يکي از ارکان حاکميتي دفاعي ايران شناخته مي شود، سازمان تروريستي خارجي اعلام نموده است.
وي ادامه داد: به موجب اين قانون نيروهاي فرماندهي مرکز آمريکا در منطقه غرب آسيا (سنت کام) و سازمان ها و يا نهادهايي که تحت اختيار اين فرماندهي عليه جمهوري اسلامي ايران اقدام مي کنند، تروريست اعلام مي شوند و هر گونه کمک مالي، فني، آموزشي، خدماتي و تدارکاتي و غيره به اين نيروها همکاري در اقدام تروريستي محسوب شده و مرتکب به مجازات مقرر در ماده 508 قانون مجازات اسلامي و بخش تعزيرات مصوب 1 ارديبهشت ماه 1392 به اصلاحات و الحاقات بعدي محکوم مي گردند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم تصريح کرد: در بند يک اين طرح تصريح شده است که دولت جمهوري اسلامي ايران در چارچوب مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بر اساس تدابير فرماندهي معظم کل قوا، در برابر اقدامات تروريستي نيروهاي آمريکايي و ساير نيروهاي تروريستي که منافع جمهوري اسلامي ايران را به مخاطره مي اندازند، اقدامات متقابل و قاطع به عمل مي آورند.
نجفي خوشرودي افزود: بند دو اين طرح نيز اشعار مي دارد که دولت جمهوري اسلامي ايران موظف است با استفاده ظرفيت هاي حقوقي و سياسي و ديپلماتيک بهره مندي نيروهاي آمريکايي و ساير نيروهاي تروريستي موضوع اين قانون را از تاسيسات، تجهيزات، منابع مالي و ديگر کمک هاي احتمالي کشورهاي منطقه را به حداقل ممکن برساند.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: ادامه تصويب اين طرح قانوني به جلسه روز دوشنبه (25 فروردين ماه) کميسيون موکول شده است.
سيام*1744*1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی