Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامحسین غیب‎پرور عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا آخر روند امدادرسانی و تا زمانی که نیاز باشد در کنار سیل‎زدگان می‎مانیم، گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» در دستور کار ما قرار می‎گیرد و براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت می‎کنیم در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‎زدگان مشارکت کنند، این یک دعوت ملی است که توسط بسیج در حال انجام می‎شود و در قالب آن می‎خواهیم هر مسجد ساخت یک واحد مسکونی را بپذیرد و هر کسبه تأمین یک کالای اساسی را متقبل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: سامانه‎ای برای این کار تعریف می‎شود که در تمامی حوزه‎ها و پایگاه‎های مقاومت بسیج سراسر کشور فعال خواهد شد.

غیب‌پرور با تأکید بر اینکه از بانک‎ها و مدیران عامل بانک‎های کشور می‎خواهیم هر کدام ساخت تعدادی از مدارس را قبول کنند، گفت: در سیل نباید از دانش‎آموزان غافل شد چراکه دانش‎آموزان روحیه لطیفی دارند و از طرفی سن آن‌ها طوری نیست که در مسائل موجود با مسائل و مشکلاتی بالاتر از اقتضای سنی خود روبه‎رو شوند.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش و کلاس درس دانش‎آموزان در مناطق سیل‎زده باید در اسرع وقت راه‎اندازی شود، تصریح کرد: در امدادرسانی به سیل‎زدگان سه دعوت از آحاد مردم، کاسبان و مجموعه‎ بانک‎ها داریم و از مردم با محوریت مساجد دعوت می‎کنیم در طرح هر مسجد یک مسکن مشارکت کنند، کاسبان در طرح هر کاسب تأمین یک کالای اساسی شرکت کرده و مجموعه بانک‎ها ساخت مدارس کشور را قبول کنند.

وی گفت: امروز با حضور در استان گلستان از مناطق سیل‌زده بازدید کردیم و هدف ما عرض خدا قوت به همگان بود.

وی با بیان اینکه سیل اخیر در کنار آسیب‎هایی که وارد کرد برکات فراوانی را با خود به همراه داشت، افزود: یکی از این برکات همبستگی و انسجام ملی بود که سیل اخیر این شاخصه را بیش از گذشته متبلور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: وقوع سیلاب در استان‎های مختلف کشور از جمعه استان گلستان همه مسؤولان، مردم، سپاه، بسیج و ارتش را یک بار دیگر در کنار یکدیگر قرار داد و این نعمتی است که شکرانه بسیاری را برعهده ما قرار می‎دهد.

غیب‎پرور با بیان اینکه سپاه در مناطق سیل‎زده گلستان کار جهادی که مورد انتظار نیروی جهادی انقلاب بود به نمایش گذاشت، اذعان کرد: امروز از مناطق سیل‎زده گلستان بازدید داشتم و در جریان اقدامات مهندسی قرارگاه خاتم‎الانبیاء، نیروی زمینی و دریایی سپاه، ارتش، هلال احمر و سایر دستگاه‎ها قرار گرفتم و اقدامات انجام‎شده نشان می‎دهد کار بزرگی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: گرگانرود و کانال‎های پیرامونی آن از جمله ملت طی سال‎های متمادی لایروبی نشده بودند لذا در این شرایط هدایت حجم وسیعی از آبگرفتگی به سمت دریا کار سختی بود که این کار صورت گرفت و مسیر‌های جدیدی برای هدایت آب ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وضعیت آق‎قلا نسبت به بازدید قبلی که از مناطق سیل‎زده داشتم بسیار متفاوت شده است، اذعان کرد: در حال حاضر در آق‎قلا منطقه خاصی دارای مشکلات پیچیده‎ای نیست و تمامی مناطق از آب تخلیه شده است و مردم در حال زندگی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سردار غیب پرور سیل گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ اسرائیل: مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم

هانی محمود در الجزیره نوشت: پیش بینی بسیار محتاطانه‌ای برای آتش بس در شهر رفح بر سر مذاکرات جاری در قاهره وجود دارد و با توجه به تجارب گذشته مردم در مورد مذاکرات، این اتفاق غیرممکن نیست.

به گزارش شفقنا از الجزیره، مردم اینجا در هاله‌ای از ابهام هستند، زیرا نمی‌دانند که آیا وسایل خود را جمع کرده و به خانه‌های خود در بخش‌های مرکزی و شمالی غزه باز خواهند گشت یا آن‌ها را تخلیه کرده و به جای دیگری خواهند رفت.

تردید‌های زیادی در مورد روایت اسرائیل از مناطق تخلیه وجود دارد.

تجربیات گذشته ما با مناطق تخلیه، از جمله المواسی در بخش غربی غزه، تا حد زیادی متناقض، مبهم و گمراه کننده بود.

این مناطق در نهایت به هیچ وجه امن نبودند، زیرا مردم هنگام پناه گرفتن در منازل مسکونی و چادر‌های داخل این مناطق که به عنوان امن تعیین شده بودند کشته شدند.

در اینجا یک اجماع کلی وجود دارد که توپ اکنون در زمین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مذاکرات است و او باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد معامله کند یا نه.

تهدید مداوم عملیات اسرائیل در رفح احتمالاً باعث کشتار بیشتر در بخش جنوبی غزه آسیب دیده و ویران شده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قتل فجیع در خانه مجردی با ادعای مسائل اخلاقی و زشت!
  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • وزیر جنگ اسرائیل: مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند