Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رئیس هیأت داوران رئیس کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی و همچنین با حضور هیأت داوران سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نشست خبری اعلام نتایج سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با آخرین روز از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نشست خبری و تخصصی کمیته فنی و هیأت داوران این دوره از مسابقات با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه‌های جمعی به منظور تشریح تغییرات و ابعاد فنی داوری این دوره از مسابقات بین‌المللی و پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران پیش از برگزاری آئین اختتامیه در مصلای تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، میرزاجانی – مسئول فنی این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن تشکر از رسانه‌ها و عوامل اجرایی این دوره از فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: امسال مسابقات قرآن در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد که از نقاط برجسته این مسابقات برگزاری مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری بود. این پالایش اسباب ارتقای سطح فنی مطابقت را فراهم کرد که اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: داورانی که به مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران می‌آیند پیش از ورود تصویر شفافی از مسابقات کشور ما به ویژه در حوزه فنی و آئین‌نامه دارند. ما برای تبیین این امر از فضای مجازی نیز بهره برده‌ایم. شرکت کنندگان تا حدود زیادی با ساز و کار مسابقات ایران آشنا بودند و پیوست آموزشی قابل توجهی برای این دوره از مسابقات پیش بینی شده بود. به این معنا که مشاوره‌های تخصصی و راهنمایی‌های تخصصی را از یک ماه پیش از مسابقات قرآن آغاز کردیم که در قالب فایل‌های ویدئویی و صوتی آنها را ارسال کردیم.

وی گفت: ۵۷ داور در بخش مهارتی و آوایی از ۱۳ کشور جهان و ۱۰ داور در بخش پایان‌نامه‌های قرآنی بودند.

در ادامه این نشست خیریه عچرش – رئیس هیأت داوران بانوان با بیان اینکه مسابقاتی که در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود بازتاب جهانی دارد، گفت: هر ساله با حضور بانوان در این مسابقات کشور ایران در سطح جهان مطرح می‌شود و مسابقات با کیفیت بالاتری برگزار می‌شود.

سومین دوره همایش بانوان با داوری ۹ داور از ایران، پنج داور خارجی از کویت، بحرین، لبنان، عراق و افغانستان برگزار شد. مجموعاً ۷۴ شرکت کننده داشتیم که ۴۸ نفر از آنها بزرگسال از ۲۹ کشور بودند و ۲۶ شرکت کننده در حوزه دانش آموزان دختر از ۱۹ کشور داشتیم.

در ادامه، سید الحسین منور – داور اندونزی با تاکید بر این موضوع که باعث افتخارم است که در این مسابقات شرکت می‌کنم و از طرف خود و دولت اندونزی از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این مسابقات ارزشمند تشکر می‌کنم اظهار کرد: به عنوان کسی که افتخار شرکت در چندین دوره مسابقات را دارد می‌گویم که این مسابقات از ابتدا تا کنون پیشرفت زیادی داشته است و دلیل آن دستورالعمل قوی مسابقات بوده است. آئین‌نامه قوی یکی از دلایل پیشرفت این مسابقات بوده است و امسال که مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری برگزار شد سطح مسابقات را بالاتر برد و ما هم از این ابتکار در کشور اندونزی بهره می‌بریم.

در ادامه شیخ محمد عصفور از مصر با تاکید بر این موضوع که از کسانی که در برگزاری این مسابقات سهیم بودند تشکر می‌کنم، گفت: همچنین از ایران که در حرکت راهبردی و اسلام ناب محمدی در جهان مؤثر بوده است تشکر ویژه می‌کنم. شایسته‌ترین شخصیت‌هایی که باید از آنها تشکر کنیم. نبی اکرم و اهل بیت ایشان هستند که قرآن این کتاب مبارک را برای ما هدیه آوردند.

وی گفت: همانطور که شعار مسابقات یک کتاب یک امت است ما هم باید به تاسی از قرآن حرکت کنیم. چرا که هیچ گاه حقایق قرآن به پایان نمی‌رسد و واقعیت‌های شگرفی دارد. تمام واقعیت‌ها و استفاده از قرآن از قرائت و تلاوت آغاز می‌شود. امیدواریم که در سایه وحدت به اهداف خود برسیم و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با همکاری یکدیگر.

بدره عبدالعلی از کویت یادآور شد خدا را شاکرم که در این دوره از مسابقات حضور دارم. کشور ایران کشوری است که احیاگر اسلام بود و روح الله خمینی را پرورش داد که نه تنها احیاگر اسلام بلکه احیاگر انسانیت بود. من در این مسابقات نقطه‌ای بودم که در جریان مسابقات تبدیل به کلمه‌ای شدم و بی شک در کشور خود از این تجربیات استفاده می‌کنم.

زینب موحد از افغانستان یادآور شد در جهان امروز باید الگوی جدیدی از زن مسلمان ارائه بدهیم. به عنوان داور این دوره از مسابقات افتخار می‌کنم که در این جمع حضور دارم. زنان امروز مورد تهاجم واقع شدند و زهرهای سهمگین دشمن به سمت آنها است. از این به بعد تصمیم دارم بیشتر وقت خود را صرف آموزش قرآن کنم. امیدواریم در سال‌های بعد بیشتر شاهد حضور بانوان در این مسابقات باشیم.

در ادامه عبدالرسول عبایی با تاکید بر این موضوع که در ادوار ابتدایی کل آئین‌نامه در یک برگه A4 خلاصه می‌شد اما اکنون آئین‌نامه قطور همراه با جزئیات و مبتنی بر عدالت و انصاف را داریم، گفت: این حجم و کیفیت با رأی و نظر داوران و کارشناسان تدوین شده است.

رئیس هیأت داوران سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به حضور داوران از سایر کشورها گفت: اعضای هیأت داوران این رقابت‌ها همگی به کیفیت و جامع بودن آئین‌نامه داوری معترض هستند. حتی در مسابقات مالزی نیز از آن بهره گرفته‌اند. ما از طریق فضای مجازی سعی در کیفی سازی مسابقات داریم. در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها در رشته‌های قرائت و حفظ در دو سالن مجزا برگزار شد و سنگینی حضور و کار قضاوت با داوران غیر ایرانی بود که به مسابقات وجه بین‌المللی‌تری بخشید.

این داور و استاد قرآن یادآور شد: ما پیشنهاد اتحادیه جهانی برای فعالیت‌های قرآنی را داده‌ایم تا در فعالیت‌ها هم افزایی و جامعیت صورت بگیرد. ما برای شرکت کنندگان حق اعتراض گذاشته‌ایم. در حالی که آئین‌نامه مسابقات قرآن ما یکی از بهترین آئین‌نامه‌ها است ولی حق اعتراض باز است. بدون شک داوران هرگز در مسابقات حق شرکت کنندگان را ضایع نمی‌کنند و داوران عدالت را رعایت می‌کنند و هرگز در مسابقات شرکت کننده‌ای بر دیگری برتری ندارد مگر در اجرا.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران

ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران با تمرکز بر آخرین نوآوری‌ها و دستاوردهای جهانی صنعت پخش به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران از 18 تا 20 اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 14 در نشست‌های تخصصی حضور یابند و از ساعت 17 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

در این رویداد بین‌‌المللی 110 شرکت حضور دارند و وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و سازمان غذا و دارو شرکت‌کنندگان اصلی برگزاری این نمایشگاه هستند.

شرح خدمات شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، شرکت‌های پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان‌های دولتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی پیشگام در توزیع، اصناف، فروش الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانک‌های اطلاعاتی، تجهیزات سیار و شبکه، ارائه کنندگان پهنای باند اختصاصی، ارائه کنندگان اینترنت، تجهیزات RFID، تجهیزات GPS، خودروسازان(کامیون،کامیونت ووانت)، موتورسازان، اتاق‌سازان، یخچال‌سازان، ترازو و باسکول، قفسه‌بندی و انبارداری، دکوراسیون، لیفتراک، واحدهای پایانه‌های فروش (POS)، بانک‌ها و موسسات مالی، شرکت‌های بیمه، فروش، پخش مویرگی، اتوماسیون، مالی، حسابداری، سیستم MS، شرکت‌های ترانزیت، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های انبارداری و شرکت‌های ترخیص کالا، صنایع و خدماتی هستند که در ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران آخرین دستاوردهای این حوزه‌ها معرفی وارائه می‌شود.

برگزاری 17 نشست تخصصی و همایش جنبی با موضوعاتی نظیر بررسی وضعیت شرکت‌های دارویی در سال 1403 و چشم‌انداز 5 سال آتی، ارتباط سامانه‌های دولت و سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها(TTAC )، ضوابط و استانداردهای ATP، تاثیر فناوری‌های نوظهور بر افزایش بهره وری در صنعت پخش و لجستیک، روایتی متفاوت از TSProad ، روایتی متفاوت از دل FedEx، معرفی طرح کسب نو بانک تجارت، هوشمندسازی در فرآیند توزیع و پخش و تحول دیجیتال در صنعت پخش در عصر هوش مصنوعی، برنامه‌های جانبی این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم