Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:51:19 GMT

بعد از دوره تخصص ورود به فوق تخصص پزشکی میسرنیست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۵۴۳

بعد از دوره تخصص ورود به فوق تخصص پزشکی میسرنیست

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشجویان پزشکی نمی‌توانند به صورت پیوسته تا دوره فوق تخصص ادامه تحصیل دهند، حتی پیش‌بینی شده بعد از دوره تخصص بلافاصله ورود به دوره فوق تخصص میسر نباشد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده روز یکشنبه افزود: وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه امروز یکشنبه حاضر شده بود؛ اصغر مسعودی نماینده نی ریز و استهبان، پنج سوال در خصوص سند تحول، رتبه بندی معلمان، عدالت آموزشی، خرید خدمات آموزشی و شرایط جذب و گزینش معلمان مطرح کرد که پس از توضیحات وزیر، دو هفته مهلت داد تا وزارتخانه اسناد و مدارک خود را در این خصوص ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی نماینده یزد سوال خود را درباره برنامه ششم توسعه مبنی بر مقاوم‌سازی مدارس مطرح کرد و اینکه چه میزان این احکام قانونی اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه نماینده یزد از پاسخ‌های وزیر قانع شد، ادامه داد: سوال بعدی را حسین مقصودی نماینده سبزوار از وزیر آموزش پرسید که در سه محور تغذیه و مسائل رفاهی مدارس شبانه‌روزی، معلمان حق‌التدریس و نهضتی و چرایی استفاده از نیروهای خرید خدمات برای مناطق محروم بود که از توضیحات وزیر قانع نشد و این سه سوال به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.
میرزاده گفت: در ادامه جلسه امروز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونان خود حاضر شد و توضیحاتی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مرتبط با کمیسیون آموزش مجلس و گزارش مفصلی در حوزه‌هایی همچون نحوه خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و برنامه‌های جدید این وزارتخانه در خصوص بازنگری در رشته‌ها، تعداد دانشجویان، طول دوره، نوع مهارت‌های آموزشی ارائه کرد.
وی افزود: این وزارتخانه سیاستی مدنظر دارد مبنی بر اینکه ادامه تحصیل پزشکی تا فوق تخصص به صورت پیوسته نباشد؛ زیرا بسیاری از دانشجویان زمانی که پزشکی عمومی را تمام می‌کنند، مستقیما به دوره تخصص و بلافاصله فوق تخصص می‌روند در حالی که هیچ ارتباطی با جامعه، مردم یا مناطق محروم نداشتند و شاید اگر بعد از دوره فوق تخصص به آنها گفته شود که به مناطق محروم بروند، قبول نکنند.
میرزاده توضیح داد: سیاست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مورد استقبال اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز قرار گرفت، این است که فرد پس از پایان مقطع پزشکی باید یک دوره خدمتی حداقل سه ساله بگذراند و با مردم و جامعه ارتباط داشته باشد و یافته‌های علمی خود را به صورت عملی به کار گیرد و بعد از آن به دوره تخصص برود.

*برنامه وزارت بهداشت برای انتزاع علوم پزشکی از بهداشت و درمان
وی با بیان اینکه حتی پیش‌بینی شده بعد از دوره تخصص بلافاصله ورود به دوره فوق تخصص میسر نباشد، گفت: این یک سیاست خوب و منطقی است تا افرادی که در رشته‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند، با محیط واقعی جامعه به صورت عملی آشنا شود و سپس به دنبال تخصص و فوق تخصص برود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توضیح داد: وزیر بهداشت همچنین برنامه جدید اعلام کرد مبنی بر اینکه اگرچه قرار گرفتن دانشگاه‌‌های علوم پزشکی به زیرمجموعه وزارت علوم شدنی نیست ولی بحث علوم پزشکی از بهداشت و درمان منتزع شود؛ یعنی اینگونه نباشد که یک فردی همزمان هم در دانشگاه مسئول باشد و هم در اداره بهداشت و درمان؛ به این دلیل که حضور بیش از حد در دانشگاه باعث نشود از بهداشت و درمان در جامعه غافل شود.
سیام*1744*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟