Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@23:03:45 GMT

تولید انواع خودرو ۴۰ درصد افت کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۵۵۴

تولید انواع خودرو ۴۰ درصد افت کرد

ایرنا نوشت: بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد تولید پارسال انواع خودرو در کشور با افت ۳۷.۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶، به ۹۵۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه رسید.

به گزارش شریان نیوز، مجموع تولید خودرو در سال ۱۳۹۶ بر پایه گزارش های منتشر شده، یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۵۶ دستگاه بود.
بررسی جدول های وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد پارسال ۸۹۱ هزار و ۷۸۶ دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش یافت.
در این مدت ۵۰ هزار و ۷۰۷ دستگاه وانت، ۵۶۹ دستگاه اتوبوس و ۹ هزار و ۹۱۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده توسط خودروسازان تولید شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۳۰.۱ درصد، ۶۸.۱ درصد و ۴۰.۱ درصد کمتر بود.

 

 رشد تولید ون، مینی بوس و میدل باس
پارسال یک هزار و ۲۹۵ دستگاه ون در کشور تولید شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۳۹.۱ درصد افزایش یافت. همچنین بررسی ها نشان می دهد پارسال یک هزار و ۶۵۶ دستگاه مینی بوس و میدل باس در کشور تولید شد که نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۱۹.۹ درصدی را ثبت کرد.


 تولید اسفندماه
اسفندماه پارسال در مجموع ۸۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد. این میزان در مقایسه با اسفندماه سال ۱۳۹۶ کاهش ۳۷.۵ درصدی داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیستم فروردین ماه در همایش قطعه سازان اعلام کرد: در آغاز تصدی اینجانب در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند؛ به طوری که تولید روزانه سایپا ۴۰۰ دستگاه و ایران خودرو به حدود ۸۰۰ دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این ۲ خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن