Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سيلاب و طغيان روخانه ها خسارت فراواني به استان وارد کرده ابراز اميدواري کرد تصميم گيرندگان در فضاي تصميم‌گيري براي جبران خسارت نگاه عادلانه و منصفانه داشته باشند.

به گزارش ايرنا، غلام محمد زارعي در نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي گفت: استان کهگيلويه و بويراحمد يکي از استان‌هاي سيل ‌زده کشور است که در بخش‌ هاي کشاورزي، توليد، پرورش آبزي و ساير بخش‌ها بيش از 12 هزار ميليارد ريال خسارت به مردم آن وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:به دليل نجابت مردم و تلاش هاي مسئولان، آسيب هاي وارده به مردم و زيرساخت ها کمتر در فضاي رسانه اي و فضاي تصميم گيري کشور مطرح شده است.
وي از وزراي دولت خواست که با حضور در استان مشکلات و خسارات را از نزديک رصد کرده تا مشخص شود که در اين استان چه خسارت سنگيني به مردم وارد شده و چه شرايطي بر مردم حاکم است.
وي يادآوري کرد:به دليل بارندگي بي‌سابقه بالاي 1200 ميلي متر بارندگي در اين استان در بازه زماني 40 ساعت، بيش از 300ميليمتر بارندگي، به بخش‌هاي اقتصادي خسارت بسيار سنگين وارد شده است.
زارعي تاکيد کرد: استان کهگيلويه و بويراحمد در فضاي رسانه اي سر و صدا به پا نکرد و با موضوع به صورت رسانه‌اي برخورد نکرد و به همين دليل به نظر مي رسد که خسارت اين استان تا حدودي ناديده گرفته شده است.
وي تصريح کرد: خواست و اراده مردم به مسأله سيل در اين استان، نگاه عادلانه و تصميم گيري وتوجه مسئولان به بخش هاي مختلف است.
زارعي ابراز اميدواري کرد:تصميم عادلانه و منصفانه براي جبران خسارات استان گرفته شود.
وي ضمن تقدير از هلال احمر استان و امداد و کمک هاي استاني تاکيد کرد: درکهگيلويه و بويراحمد محروم ترين بخش استان يعني بخش زيلايي يک روستا کاملا محو شد،تمام منازل مسکوني تخريب شده زندگي مردم در سختي است که تاکنون هيچ توجهي صورت نگرفته است.
زارعي پيش از اين نيز در گزارش ديگري در صحن علني مجلس گفته بود: استان کهگيلويه و بويراحمد به دليل قرار گرفتن در دامنه مرکزي زاگرس يکي از استان هاي پر بارش کشور بوده که در سال زراعي جديد بيش از يک هزار و 200 ميلي متر باران در حوزه شمالي اين استان باريده است .
وي گفت: بيش از پنح هزار و 100ميليارد ريال به اراضي کشاورزي ، باغات و طرح هاي پرورش دام و طيور خسارت وارد شد و تمامي فعاليت ها در اين بخش ها تعطيل و مردم به شدت دچار مشکل شدند .
زارعي ادامه داد: در بخش راه و ابنيه حدود يک هزار کيلومتر از راههاي اصلي و فرعي و بيش از 700 حلقه پل خسارت ديدند و 30 پل نيز به طور کامل تخريب شد که در مجموع بيش از 2 هزار ميليارد ريال در اين حوزه خسارت وارد شد و در حال حاضر بيش از 60 روستا از جاده ارتباطي برخوردار نيستند .
وي تاکيد کرد: محور ياسوج شيراز به عنوان يکي از مهمترين محورهاي ارتباطي کشور ،بيش از 15 ميليارد تومان خسارت ديده است .
نماينده مردم بويراحمد و دنا ادامه داد: در بخش مسکن روستايي و شهري بيش از يک هزار و 900 مسکن خسارت ديده يا به طور کامل تخريب شده اند که بيش از 68 ميليارد تومان خسارت به آن وارد شده است و يک روستا در زيلايي بطور کامل محو شده است و مردم آن روستا در حال حاضر بي خانمان هستند و در بخش عشايري بيش از 100ميليارد ريال خسارت به عشاير استان وارد شده است.
9929/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت، در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902779

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟