Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@05:50:12 GMT

نظارت بر مکمل ها تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۷۳۳

نظارت بر مکمل ها تشدید می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اداره ای مستقل برای نظارت تولید وعرضه مکمل ها ایجاد شده و نظارت بر آنها تقویت و تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهناز خانوی روز یکشنبه در نشست خبری هفتمین همایش مکمل های ورزشی افزود: گمرک و سازمان استاندارد بر ماده اولیه مکمل ها نظارت داشتند اما سازمان غذا و دارو نیز به این عرصه ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اگر قرار است ماده اولیه ای برای مکمل وارد شود باید از بهترین منابع باشد. این مساله سیاست سازمانی است.

* تهدید مدیرکل فرآورده های طبیعی در بازرسی کوچه مروی
مدیرکل اداره‌ فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر فروش مکمل قاچاق در مروی گفت: این سازمان، توانمندی و حیطه مسئولیت خاص دارد.
خانوی افزود: بازرسان سازمان غذا و دارو در بازرسی از مناطق مختلف برای مکمل قاچاق به خیابان مروی رسیدند.
وی ادامه داد: از زمانی که بازرسان وارد مروی شدند تلفن من مرتبا زنگ زد و افرادی شروع به توهین و تهدید کردند. گویا شماره تلفن مسئولان غذا و دارو بر سر کوچه مروی نصب شده است.
مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اضافه کرد: به محض ورود بازرسان، تمام پاساژها بسته شدند و جلوی هر مغازه پسربچه ای حدود 12 سال نشسته بود و در مواردی که موفق به ورود به مغازه ها و صورت جلسه مکمل ها می شدیم، صاحب مغازه می گفت به من ربطی ندارد، هر جنس قاچاقی که اینجاست این بچه آورده است و طرف ما، یک کودک می شد.
وی تاکید کرد: بهترین روش مقابله با مکمل قاچاق، توجه به برچسب اصالت است.

* مکمل های تغذیه ای 8 هزار میلیارد تومان فروش داشت
مدیرکل اداره‌ فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته به رغم تغییرات نرخ ارز و مشکلات متعدد، سال خوبی برای تولیدکنندگان مکمل بود که دلیل آن، سیاست گذاری های سازمان غذا و دارو، اطلاع رسانی دقیق و همت تولید کنندگان بوده است.
خانوی با بیان اینکه واردات مکمل های تغذیه ای در سال 97 تقریبا نصف سال 96 است، خاطرنشان کرد: واردات مکمل ها در سال 97 به 100 میلیون دلار هم نرسید. واردات ماده اولیه مکمل ها نسبت به سال 95، بیشتر از دو برابر شده است.
وی تصریح کرد: این مساله به آن معنا است که واردکنندگان به سمت تولید هدایت شده اند و 1500 میلیارد ریال واردات ماده اولیه مکمل ها داشته ایم و امسال نیز سال خوبی برای مکمل ها خواهیم داشت.
خانوی در بخش دیگری از سخنان خود به قاچاق مکمل ها اشاره کرد و گفت: فروش و تبلیغ مکمل ها از طریق سایت و پیامک ممنوع است و باید از طریق سایت رسمی داروخانه های معتبر انجام شود.
اجتمام*9185*1095*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دارو مكمل غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم