Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در ديدار با رييس کميسيون سياست خارجي مجلس و مهاجرت سناي ايتاليا بر توسعه روابط دو جانبه و همکاري هاي بين المللي و منطقه اي بين دو کشور تاکيد شد.

به گزارش ايرنا، علي اکبر ولايتي امروز يکشنبه با ويتو روساري پتروچلي رئيس کميسيون سياست خارجي و مهاجرت سناي ايتاليا ديدار و در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي و همچنين روابط فيمابين به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولايتي با تاکيد بر روابط تاريخي و با سابقه ايران و ايتاليا گفت: روابط ايران و ايتاليا سابقه ديرينه دارد و همواره از رايزني و گفت و گو با مقام‌هاي ايتاليايي استقبال کرده ايم و زماني که مسئوليت وزارت خارجه را عهده دار بودم، ارتباط صميمانه متقابل در جهت توسعه روابط با وزراي خارجه ايتاليا داشتيم.
مشاور مقام معظم رهبري افزود: در اين ديدار درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاري ها بحث و تبادل نظر انجام شد؛ روابط ايران و ايتاليا پس از انقلاب روابط مستحکم و ممتازي بوده و همان گونه که مقام هاي ايتاليايي نيز اعلام کرده اند اين کشور مايل است روابط دوستانه و تاريخي خود را با ايران ادامه داده ضمن آن که با عنايت به مواضع بسيار نزديکي که در خصوص موضوعات منطقه اي دارند مي توانند رايزني ها را در اين خصوص نيز با جديت دنبال نمايند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: هر دو کشور اعتقاد دارند کشورهاي غرب آسيا و شمال آفريقا مانند ساير کشورهاي دنيا، حق تعيين سرنوشت بايد در اختيار مردم باشد و لذا هر تصميمي که مردم سوريه، عراق، يمن، لبنان و ليبي مي گيرند براي هر دو کشور محترم است، ضمن آن که هر دو طرف مخالف دخالت بيگانگان در امور داخلي کشورهاي منطقه هستند ضمن آن که دو طرف معتقدند بايد در سياست‌هاي بين المللي قواعد سازمان ملل حاکم باشد.
وي ضمن تقدير از اقدام ايتاليا در کمک به سيل زدگان تاکيد کرد: حرکت نمادين ايتاليا در کمک به سيل زدگان در ايران بيانگر دوستي دو کشور است و اميدواريم روابط دو کشور روز به روز افزايش يابد.
ويتو روساري پتروچلي هم در ادامه با ابراز خرسندي از ملاقات با مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل و تاکيد بر اين که اين ديدار به نمايندگي از سناي ايتاليا انجام شده است، به روابط دوستانه ايران و ايتاليا اشاره کرد.
رئيس کميسيون سياست خارجي و مهاجرت سناي ايتاليا گفت: اين ديدار به نمايندگي از سوي سناي جمهوري ايتاليا با هدف تاکيد بر مودت و همکاري ميان ايران و ايتاليا و دولت هاي دو کشور و تصريح بر دوستي مبتني بر روابط و تعاملات هزاران ساله انجام شده است.
وي تاکيد کرد: دوستي ما در زمينه ها و مقاطع مختلف وجود دارد به ويژه زماني که شاهد بروز بحران سيل در ايران هستيم و به دکتر ولايتي اعلام کردم که به فاصله يک روز،‌ کمک‌هاي انسان دوستانه ايتاليا براي آسيب ديدگان از سيل به تهران خواهد رسيد و اين امر نشان مي دهد کشور ايتاليا در شرايط دشوار نيز در کنار ايران خواهد بود.
سيام**1058**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند