Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز ۲۵ فروردین با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کردند.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه این نشست دوجانبه در جمع خبرنگاران درباره محتویات جلسه اظهار کرد: بحث عمده‌ی این دوستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی، به خصوص مذاکرات مختلفی که بین تشکیلات قضایی ایتالیا و تشکیلات قضایی جمهوری اسلامی در حوزه‌های همکاری قضایی و حقوق بشر در جریان هست تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما ۴ دوره مذاکرات متناوب داشتیم که اصل مذاکرات مسائل در مورد حساسیت قضایی و نظام قانونی ما مورد توجه قرار گیرد و البته همه این‌ها در چهارچوب حوزه حقوق بشر انجام شده است.

وی با بیان اینکه، ما به این نگاه احترام می‌گذاریم و آن‌ها را قبول داریم گفت: به همین دلیل چهار دوره این را ادامه دادیم و یکی از اشکالاتی که ما می‌بینیم در موضع گیری غربی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی، این است که آن‌ها موضع گیری خیلی حرفه‌ای دارند و از موضع خود بزرگ بینی و تبعیض صحبت می‌کنند.
لاریجانی افزود: امروز شاهد هستیم که رئیس جمهور هرزه‌گوی فرانسه، مانند نمونه خودش در آمریکا مباحث مختلف داخل دستگاه قضایی مارا بهانه کردند و افراد محکوم در سیستم ما را مورد حمایت قرار می‌دهند.
دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: البته کارنامه خود ماکروم که فرانسه را به سیاه چاله عدالت تبدیل کرده خیلی روشن است، منتها ما به عنوان ستاد حقوق بشر از این که شهروند ایرانی مورد پیگرد قرار می‌گیرد خوشحال نیستیم.

وی ادامه داد:، اما اینکه به حکم داخل حکومتی خود بی احترامی کنیم مورد قبول نیست، آقای ماکروم یا وزیر خارجه متناقض‌گوی او، در موضعی نیستند که تشخیص دهند چه سیستم غذایی در کشور ایران خوب یا بد عمل کرده است.

لاریجانی بیان کرد: ما این‌را قبل از اینکه یک موضع دفاع از خود بشر بدانیم، یک موضوع توهین آمیز از موضع خودبزرگ بینی می‌بینیم.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه کارنامه دولت فرانسه در جنایاتی که علیه بشریت صورت گرفته خیلی زیاد است گفت: موضع جمهوری اسلامی خیلی روشن است و نظام قضایی ما یک نظام مستقل و مبتنی بر قوانین است.

وی ادامه داد: قوانین و قضات ما مستقلا نظر می‌دهند و طبیعتا دقت کامل در قوانین ما صورت می‌گیرد.

لاریجانی افزود: سیستم قضایی فرانسه، نه تنها فشل هست، بلکه حامی خیلی مهم این خوشنت‌ها علیه مردم معترص خیابان‌ها است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: توصیه ما به ماکروم این هست که داخل آیینه وضع کشور خودشان را نگاه کند و به دخالت کشور‌های دیگر خاتمه دهند.

وی ادامه داد: دوران خود بزرگ‌بینی غربی گذشته است، تجربه جمهوری اسلامی در بنای یک نظام مردم سالار، تجربه بسیار مهمی برای بشریت است.

لاریجانی افزود: ما افتخار می‌کنیم به این تجربه و معتقدیم که جهان باید به این تجربه با احترام توجه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، موسی سلیمی در جلسه وبیناری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار و از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه خواهد داشت، افزود: در مدت مشخص شده، نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات آنها درنظر گرفته اند، برای این منظور استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان این که ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی‌گیری تمام شود، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار حضور پر شور گروه‌های مختلف مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم که به‌صورت وبیناری حضور داشت گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور انجام شده است.

وی افزود: اهمیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول از جهاتی بیشتر است و حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم در کشور الکترونیکی است.

شاهچراغی گفت: عوامل اجرایی ساعت شش باید در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند و رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مسئول در این خصوص، شاهد حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه دیگر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور هم توضیح‌های درباره آخرین وضعیت برگزاری مراحل مختلف دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند و رؤسا و دبیران ستادهای انتخابات هریک از استان‌های که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح و مسئولان ستاد انتخابات کشور هم در هر مورد برای رفع ابهامات احتمالی، توضیح‌های لازم را بیان کردند.

کد خبر 750250

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا