Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:44:30 GMT

۳ محور فرعی رودبار جنوب و یک محور اصلی مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۵۵۳

۳ محور فرعی رودبار جنوب و یک محور اصلی مسدود شد

خانه گیر، گفت: طغیان رودخانه، ۳ محور فرعی رودبار جنوب  به سمت کهنوج ، قلعه گنج از جمله محور رودبار _ آبسردوئیه به سمت کهنوج، رودبار _ مظفر آباد به سمت کهنوج، رودبار _ محمد آباد به سمت کهنوج و قلعه گنج را مسدود کرد.

« خانه گیر» فرماندار رودبار جنوب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به آمادگی ستاد بحران این شهرستان، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی و هشدارهای مدیریت بحران استان، از دوشنبه هفته گذشته جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار جنوب تشکیل و  تمهیداتی لازم اندیشیده شد و هماهنگی با دهیاران، شوراهای شهرها و دستگاه های امنیتی و نظامی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانه گیر، اضافه کرد: در نخستین اقدام لایه روبی، ترمیم و احداث سیل بندهای جدید طبق دستور استاندار با استفاده از 37 دستگاه بخش خصوصی، انجام شد و توانستیم از دوشنبه هفته قبل تا شامگاه گذشته تمامی سیل بندها مرمت، لایه روبی و در برخی نقاط احداث کنیم.
فرماندار رودبار جنوب، با بیان این مطلب که در برخی از حوزه های این شهرستان جاده های مواصلاتی آبنما ست و به دلیل طغیان رودخانه احتمال مسدود شدن این محورها می رفت، افزود: در برجک، کوهستان، پنگ، جاز و مهناباد، به دلیل این که جاده های مواصلاتی، آبنما هستند طبق تمهیدات اندیشیده هفته قبل در ستاد بحران شهرستان رودبار جنوب،  لودر و تراکتورها  از روز گذشته این در این محورها مستقر شدند.
رئیس ستاد بحران شهرستان رودبار جنوب، با اشاره به این مطلب که بارندگی  ملایمی در سطح شهر  داشتیم، ابراز داشت: با توجه به این که جبالبارز جنوبی حوزه آبریز جنوب کرمان است و بخشی از بارندگی های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد وارد این حوزه آبریز می شوند لذا نگرانی ما بیشتر در این حوزه  بود که موجب وقوع سیل می شد.
وی، اضافه کرد: بر همین اساس طبق پیش بینی های قبلی  رودخانه هلیل واقع در  شهرستان های جیرفت و عنبرآباد طغیان کرد و 3 محور فرعی رودبار جنوب  به سمت کهنوج ، قلعه گنج از جمله محور رودبار _ آبسردوئیه به سمت کهنوج، رودبار _ مظفر آباد به سمت کهنوج، رودبار _ محمد آباد به سمت کهنوج و قلعه گنج را مسدود کرد.

فرماندار رودبار جنوب، ادامه داد: حوزه رودبار  جنوب به سمت جازموریان و ایرانشهر، با توجه به این که راه های مواصلاتی این حوزه، آبنماست در حال حاضر بر اثر طغیان رودخانه مسدود است و راهداران در این محل حضور دارند تا در صورت فروکش کردن سیل، بتوانند آبنما ها را ترمیم کرده و محور را بازگشایی کنند.

خانه گیر، با اشاره به این مطلب که از شب گذشته تاکنون شاهد سیلابی که خسارت به روستاها وارد کند، نبودیم، بیان داشت: تنها 2 روستا در بخش جازموریان روستای های سید آباد ریگک، چاه بید و شهید آباد دچار آبگرفتگی سطحی شدند و هم اکنون نیروهای هلال احمر و راهداری به منظور امداد رسانی و بازگشایی راه این روستاها در محل حضور دارند.
خانه گیر، با بیان این مطلب که در پی بارندگی های اسفند سال گذشته و ابتدای سال جاری، قسمتی از مراتع جازموریان که بخش قابل توجه آن در حوزه شهرستان رودبار جنوب قرار دارد، سرسبز شد، ابراز داشت: عده ای از دامداران بخش های جازموریان، مرکز رودبار و شهرستان های همجوار از جمله قلعه گنج و سیستان و بلوچستان، برای چرای دام ها در نزدیکی باتلاق جازموریان اتراق کرده بودند که با پیش بینی های قبلی مبنی بر وقوع سیلاب، به این دامداران اخطار داده شد تا به حاشیه های امن تالاب جازموریان نقل مکان کنند.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه پاسداران خسارت سیل سپاه نماز جمعه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم سیل خوزستان بارندگی و سیلاب رودبار جنوب راه های ارتباطی سیل جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان گنبکی گفت: بارندگی اخیر به ۵۰ راه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمد امینیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی امروز باعث تخریب ۵۰ راه دهستان و راه روستای زیارت‌شاه شده و اکنون تردد در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون عمرانی فرماندار بم نیز با اشاره به گرفتار شدن نیروهای کرمان موتور و اهالی روداب غربی بخش بروات به دلیل سیل و مسدود شدن جاده، گفت: طغیان رودخانه و جاری شدن سیل باعث مسدود شدن راه‌های منتهی به روستاهای بخش بروات از جمله روداب غربی شده است.

 محمدصادق دادالله پور افزود: بخش بروات و روداب شامل روستاهای پرجمعیت از جمله دولت‌آباد، تاج‌آباد، کروک، سروند و ... است که جاده دسترسی آن هم‌اکنون مسدود شده است.

وی از مردم خواست از تردد غیر ضروری و نزدیک شدن به محل رودخانه‌ها و پل‌ها بپرهیزند.

حمید طبسی نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر نیز اظهار کرد: بر اثر بارش شدید امروز ششم اردیبهشت ماه و آبگرفتگی، راه روستای اسعدیه مسدود شده است.

وی افزود: روستاهای خواجه آباد، وکیل آباد، قلعه شهید، نظام شهر، دشت آباد، سیدآباد، خیرآباد، شهیدچمن، محمدآباد آب‌شیرین، ده وسط و روستاهای اطراف رودخانه‌های فصلی شهرستان نرماشیر آماده باش هستند.

طبسی نژاد اظهار کرد: راه مواصلاتی به بخش روداب مسدود است، همشهریان از تردد در این مسیر خودداری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد