Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تسهیلات ویژه‌ای در مناطق سیزده ارائه شده تا مردم بتوانند بدون دفترچه بیمه و تنها با ارائه کد ملی و به صورت رایگان دارو‌های مورد نیاز خود را در این مناطق تامین کنند.

به گزارش خانه ملت، حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در تشریح دستور کار امروز (یک شنبه 25فروردین ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور میر صالحی معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو، مهندس صفوی مدیر کل تجهیزات پزشکی، عبده زاده مدیر کل امور دارویی، ده دشتی معاون پارلمانی وزارت فناوری، فروزش معاون پارلمانی سازمان هلال احمر و نمایندگان مرکز پژوش‌ها خبر داد و گفت: جلسه امروز کمیسیون بهداشت برای استماع گزارش سازمان غذا و دارو، وضعیت تولیدات داخلی و واردات دارو و برنامه ها و چالشهای پیش روی آن و همچنین بررسی وضعیت دارویی در مناطق سیل زده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اکثر خانه های مردم دچار تخریب شده و مدارکشان مفقود شده، به همین دلیل تسهیلات ویژه‌ای در این مناطق ارائه شده است تا مردم بتوانند بدون دفترچه بیمه و تنها با کد ملی و به صورت رایگان دارو‌های مورد نیاز خود را در مناطق سیل زده تامین کنند. طبیعتاً به دلیل وجود سیستم های الکترونیکی توزیع از سوءاستفاده‌های احتمالی در بحث داروی رایگان جلوگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو از بهورزان برای حضور دائمی و فعال در کمپ‌های مناطق سیل زده قدردانی کرد و گفت: نگرانی‌هایی برای حضور دائمی آب در استان خوزستان وجود دارد، چرا که احتمال شیوع برخی از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، از طرفی وجود مار، عقرب در اطراف کمپ ها مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی را افزایش داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوزستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد سوتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد: از چند ماه پیش سوءتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است. هفت درصد کودکان غزه قبل از جنگ از سوتغذیه رنج می‌بردند و اکنون این رقم به ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش سما، وی افزود: ۲۵ کودک به دلیل سوءتغذیه در غزه جان خود را از دست داده‌اند و گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد وضعیت اواخر ماه مه بدتر می‌شود.

وی گفت: ما امیدواریم عملیات نظامی در رفح انجام نشود چراکه منجر به بسته شدن گذرگاه و تعطیلی فعالیت ما می‌شود. امیدواریم عدالت برای خانواده‌های قربانیان گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس اجرا شود.

وی گفت: نقش آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) در غزه ضروری است و بدون آن انجام فعالیت ما محال است.

همچنین آنروا اعلام کرد: در جنگ غزه ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند. هر روز ۳۷ کودک مادرشان را از دست می‌دهند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد: حمله به رفح یک کشتار و ضربه به عملیات امدادرسانی در غزه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه