Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست حسین فریدون از کریمی قدوسی

به گزارش برنا، کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مدعی شده فایل صوتی در اختیار دارد که در آن حسین فریدون با تقلید صدای رییس جمهور برخی درخواست ها را از مدیران دولتی می کند. حسین فریدون در واکنش به این ادعا به خبرنگار برنا گفت: من از آقای کریمی قدوسی می خواهم اگر چنین فایل صوتی در اختیار دارد یکبار برای همیشه منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکذیب ادعای تقلید صدای رییس جمهور گفت: این ادعای فردی است که به دروغگویی شهره شده و در چند سال گذشته تقریبا همه ادعاهای او تکذیب شده است، البته این فرد ظاهراً حصار آهنی دارد و شکایت از او هم به جایی نمی رسد به همین دلیل تنها راه اثبات دروغ هایش درخواست انتشار سند است تا مردم بدانند چقدر این فرد حرف های بی پایه و اساس می زند.

***

احمدی‌نژاد درباره انقلاب چه گفت؟

روزنامه شرق نوشت: «عباس اميري‌فر»، نزديک‌ترين روحاني به احمدي‌نژاد در دوره رياست‌جمهوري‌اش، حرف‌هاي درز‌كرده از يك جلسه به نقل از رئيس سابق دولت را تأييد كرده است. او درباره نقل‌قولي از احمدي‌نژاد در جلسه‌اي خصوصي که گفته است: «انقلاب کار انگليس بود»، در انصاف نیوز نوشته است: «بنده خودم در اين جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به‌دليل توهين ايشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ايشان شد. حالا مختاريد باور کنيد يا نکنيد و به‌قول ما طلبه‌ها فلک‌الخيار». سايت بصيرت چند روز قبل در مطلبي نوشته بود: «محمود احمدي‌نژاد در برخي از نشست‌هاي محفلي اطرافيان خود حضور يافته و مواضع تندي را مطرح مي‌کند. او مدعي است‌ تمام مسئولان نظام براساس خط انگليسي حاکم شده‌اند! يا وابسته به انگليس هستند يا انگليس به صورت مستقيم يا با واسطه آنها را مديريت مي‌کند! وي همچنين مدعي است‌ در اتفاقات گذشته و حتي شکل‌گيري انقلاب هم انگليسي‌ها پشت پرده بوده‌اند! حتي آنهايي که مصدق را زدند، فداييان اسلام را آوردند اينها هم طرح انگليس بود! وي معتقد است، آيت‌الله کاشاني کودتايي را عليه مصدق اجرا کرد به خاطر اينکه همه آنها انگليسي بودند. احمدي‌نژاد گفته است، روحاني به مذاکره و توافق با آمريکا و اروپا معتقد است و مي‌خواهد از اين طريق رفاه را در کشور ايجاد کند. احمدي‌نژاد در‌عين‌حال مي‌گويد براي رأي مجبور هستيم از بدنه ضعيف جامعه حمايت کنيم، سوار شويم تا بتوانيم اهدافمان را پيگيري کنيم».

اما عبدالرضا داوری، مشاور رئیس دولت دهم در واکنش به این اظهارنظر پیش‌نماز سابق نهاد ریاست جمهوری به «آرمان»گفت: «صحبت‌های آقای امیری‌فر کذب محض است و مشخص می‌شود که او این مطالب را در اختیار سایت‌های خبری قرار داده بود. چنین جلسه‌ای هیچ‌گاه وجود نداشته و مطالبی که تحت این عنوان به آقای احمدی‌نژاد نسبت داده می‌شود دروغ است.» داوری تأکید دارد که «عباس امیری‌فر هیچ‌گاه از نزدیکان و محارم راز محمود احمدی‌نژاد نبوده و از سه سال پیش در جلسات نزدیکان رئیس دولت نهم و دهم حاضر نشده است». او اضافه می‌کند: «این اظهاراتی که به آقای احمدی‌نژاد منسوب می‌شود، ابتدا در سایتی به نام بصیرت مطرح شد. آقای جوانفکر این اظهارات را تکذیب کرد و آقای امیری‌فر دوباره با زبانی تندتر ادعاهای پیشین خود را تکرار کرد. من برای سایت‌های خبری متأسف هستم که منبع خبری‌شان کسی مانند آقای امیری‌فر است که صرفا به دلیل تخریب چهره رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی از بیان هیچ ادعایی ابایی ندارد.»

***

توصیه عباس عبدی به سپاه

عباس عبدی،‌ تحلیلگر اصلاح‌طلب درباره حمایت اصلاح‌طلبان از سپاه به اعتمادآنلاین گفت:« به نظر من این همبستگی چندان پایدار نخواهد بود، چون ناشی از یک فشار بیرونی و فعلا نیز یک‌طرفه است. در واقع به دلیل فشارهای ترامپ و سیاست‌هایی که اتخاذ کرده گرایشی در دفاع از سپاه به وجود آمده است، اما این پایدار نمی‌ماند. چرا؟ به این دلیل که اگر این نیروها از قبل هم به سپاه گرایش داشتند و حمایت می‌کردند دیگر موضوعی برای بروز یک همبستگی جدید باقی نمی‌ماند. بنابراین این نیروها درست یا نادرست از پیش نسبت به عملکرد سپاه در سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصاد و حتی حوزه فرهنگ معترض بودند.

چون منتقد بودند، الان فقط به دلیل فشاری که ترامپ وارد کرده است، به این نتیجه رسیده‌اند یا به مصلحت دانسته‌اند که از آن در برابر ترامپ حمایت کنند. بنابراین چنین رفتاری یک امر موقتی است و دیر یا زود به همان جایگاه خود باز می‌گردند، مگر در یک صورت؛ آن هم اینکه سپاه نیز نسبت به انتقاداتی که از آن می‌شود، در رفتار خود تجدیدنظر کند و این همبستگی یک زمینه عینی و واقعی پیدا کند که موجب تداوم آن شود.

اینکه سپاه فکر کند با فشاری که ترامپ آورده و سیاستی که او اتخاذ کرده، می‌تواند از این موضوع استفاده و همه را پشت خود بسیج کند، تصور می‌‌کنم برداشت نادرستی است و به نتیجه نمی‌رسد...

نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با این ماجرا به صورت موقت خوب است و مسئله خاصی ندارد، اما باید دید که در ادامه چه اتفاقی روی‌ می‌دهد. بخشی از آن هم برمی‌گردد به اینکه نحوه برخورد طرف مقابل چگونه خواهد بود. تا اینجا که طبیعی است، ترامپ یک اقدام ضد منافع ملی ایران انجام داده و باید جلوی آن موضع‌گیری و مقابله کرد.

اما به این معنا نیست که ما بتوانیم اختلافات بنیادی را که در داخل کشور داریم، نادیده بگیریم. چون آنها موضوعاتی هستند که بر سرشان اختلاف بوده و کماکان اختلافات وجود خواهد داشت، مگر اینکه کوشش کنند تا این اختلافات برطرف شود. در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و سیاست داخلی، جناح‌ها و بخصوص اصلاح‌طلبان با بخش موثری از مجموعه حاکمیت اختلاف نظر جدی دارند و اینها چیزی نیست که بتوانند آن را نادیده بگیرند و کنار بگذارند، آن هم فقط به این دلیل که ترامپ چنین موضعی اتخاذ کرده است.»

***

انتقاد از پیشنهاد بستن تنگه هرمز

چند روز پیش، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان پیشنهاد کرد ایران برای مقابلهبا اقدام ترامپ در قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، تنگه هرمز را ببندد.

حسین شریعتمداری: تردید نکنید، تنگه هرمز را ببندید

این پیشنهاد با واکنش منفی برخی فعالان سیاسی روبه‌رو شد. الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از این پیشنهاد به سایت آزادی گفت: حاکمان و جنگ سالاران کاخ سفید با حمایت این نیروها در منطقه تلاش می‌کنند تا خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران را بر هم زده و و پا تحریک نیروهای داخلی، طرح‌های خود را برای وارد کردن ضربه‌های هولناک بر کشور ایران و جمهوری اسلامی اجرا کنند. در چنین شرایطی در سطح منطقه و جهان که افراط گرایان می‌کوشند تامین منافع مردم ایران از سوی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران را بی‌اثر سازند، حفظ خویشتنداری و تقویت رویکردهای عقلانی و محاسبه دقیق سیاست‌ها و عکس‌العمل‌ها بسیاری ضروری است.

اما شریعتمداری یادداشتی در پاسخ به انتقادات از خود در کیهان نوشت. شریعتمداری نوشت: «برخی از محافل سیاسی این پیشنهاد را باعث واکنش نظامی آمریکا ارزیابی کرده و ساز تخیلی «سایه جنگ» را به صدا در آوردند و توضیح ندادند که

اولا؛ اگر آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را دارد کدام عامل را مانع از حمله می‌بیند؟! اخلاق؟! رعایت قانون؟! نگرانی از ضربه به ایران؟!... و این پرسش را هم بی‌پاسخ گذاشته‌اند که آمریکا تا‌کنون به کدامیک از اصول اخلاقی یا قانونی پایبند بوده است؟! و برای دشمنی با ایران اسلامی کدام اهرمی را در اختیار داشته که از آن استفاده نکرده است؟!

ثانیا؛ آمریکا یک بار در جریان جنگ تحمیلی و در حالی که ایران اسلامی در ضعیف‌ترین دوران حیات نظامی خود بود و آمریکا قدرتی به مراتب فراتر از امروز داشت، با همه توان و با همراهی بسیاری از قدرت‌های نظامی آن روز به ایران حمله نظامی کرد و طرفی نبست...

آمریکا انکار نمی‌کند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک خط استراتژیک که با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند در دستور کار خود دارد. از این روی اقدامات اخیر آمریکا را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد، یعنی تضعیف گام‌به‌گام ایران تا آنجا که زمینه حمله فراهم شود! به نوشته تحلیلی اسپوتنیک «نظامی‌های آمریکایی فقط هنگامی وارد یک جنگ می‌شوند که طرف مقابل در ضعیف‌ترین وضعیت خود باشد» و در‌باره علت وحشت آمریکا از حمله به ایران می‌نویسد برای آنکه امروزه ایرانی‌ها در بهترین شرایط نظامی - تاریخی خود قرار دارند.»

***

محکومیت دختر خیابان انقلاب به یک سال حبس

پیام درفشان وکیل مدافع ویدا موحد روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت که دادگاه یازدهم اسفند 97 این حکم را صادر کرده و قطعی شده است. 

درفشان اضافه کرد: قاضی دادگاه به خاطر اینکه موکل نقش برنامه ریزی نداشته و ابراز کرده صرفا می خواسته ابراز شادمانی شخصی کند و به سبب اینکه فعل شخصی اش متصف به سایر اشخاصی که خارج از کشور رفتند و سعی کردند از مساله استفاده سیاسی کنند نشود، حتی از هرگونه ابرازنظر در رسانه های خارجی پرهیز کرده است که مبادا مورد بهره برداری سیاسی و جنجال توسط اشخاص شود. 

این وکیل دادگستری گفت: موکلم ابراز کرده قبول دارد با توجه به تبعات منفی مساله برای خودش و فرزند دو ساله اش این شیوه ابراز نظرش صحیح نبوده و متعهد شد که تکرار نخواهد کرد و در نتیجه قاضی برای اینکه مادر است و طفل خردسال دارد، جهت تسریع در امور آزادی اش حتی شخصا در همان جلسه دادرسی اقدام به صدور و تایپ دادنامه کرد و به خاطر رعایت نکات انسانی به مسئولین دفتر دستور داد پرونده خیلی سریع برای طی روال قانونی به اجرای احکام و زندان ارسال شود تا موارد آزادی مشروط و عفو که شامل حال پرونده می شود، اجرا شود. 

وی با بیان اینکه موکلش علاوه بر آزادی مشروط، مشمول عفو اخیر رهبری به مناسبت عید مبعث می شود، افزود: با وجود پیگیری ها در زندان و اینکه موکل چندین مرتبه درخواست آزادی مشروط و عفو برای قاضی اجرای احکام ارسال کرده اما هیچ درخواستی از زندان شهر ری برای اجرای احکام ارسال نشده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 مریم امیرجلالی در گفت و گویی از تحسین خوانندگی‌اش از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین ایران گفت. روایت امیرجلالی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تصویری قدیمی از بوسه بر پیشانی احمدی‌نژاد روی باند فرودگاه
  • تصاویر اسکورت محمود احمدی‌نژاد در سفر خارجی
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی