Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@12:57:21 GMT

هشدار سیل، دی و بهمن 97 به وزارت نیرو داده شده بود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۸۰۳

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران آب و برق خوزستان حاضر بودند. 

وی افزود: در جلسه امروز مسئولان دولتی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در سیل اخیر و چرایی به وقوع پیوستن این حادثه ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان سوالاتی مانند اینکه آیا وزارت نیرو اطلاعاتی درباره حجم بارش‌ها داشت؟ آیا محاسبات انجام شده دقیق و کارشناسی بود؟ آیا وزارت نیرو برای مقابله با سیل تمهیدات لازم را اندیشیده بود؟و... مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان این کمیسیون معتقد بودند که باید دولت تدابیری را اتخاذ می‌کرد تا خسارت‌های سیل کاهش پیدا می‌کرد.

وی افزود: براساس گفته مسئولان دولتی، تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای مقابله با سیل انجام گرفته بود اما گستردگی سیل، حجم بارش‌ها و ظرفیت محدود سدها وزارت نیرو را ناگزیر کرد آب پشت سدها را رها کند تا از خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

قره‌‌خانی با بیان اینکه وزیر نیرو، اطلاعاتی درباره ورودی و خروجی سدها و مسیرهای انحرافی ارائه کرد، تصریح کرد: مقرر شد؛ کمیته‌ای حقیقت‌یاب در کمیسیون انرژی تشکیل شود تا پیرامون وقایع اخیر گزارشی تهیه کرده و این گزارش را به کمیسیون انرژی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضا کمیسیون نقدهایی نیز به عملکرد وزارت نیرو داشتند، گفت: در دی و بهمن سال گذشته در کمیسیون انرژی هشدارهای لازم درباره احتمال این حوادث به وزیر نیرو داده شده بود اما به دلیل بی توجهی اقدامات لازم در این زمینه انجام نگرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: بارندگی‌ها با فصل کوچ عشایر همزمان شده است و فرمانداران و اداره‌کل امور عشایر این استان باید با استان‌های همسایه رایزنی‌های لازم در خصوص تأخیر در کوچ عشایر را انجام دهند.
وی افزود: امور عشایر استان و استان هم‌جوار اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک در خصوص تأخیر در کوچ را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان، عنوان کرد: جاده‌هایی که احتمال رانش دارند با پیگیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطر مسدود شدن رفع شود.
حیدری با اشاره به ارائه خدمات به عشایران کوچ‌رو، افزود: هلال‌احمر باید نسبت به تأمین موادغذایی عشایر کوچ‌رو اهتمام لازم را داشته باشد و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اسکان عشایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
حیدری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی مراقبت‌های لازم از مزارع شیلات را انجام دهد، تاکید کرد: مراقبت‌های لازم از قنات‌ها و جوی‌ها انجام شود و اگر خسارتی وارد شده است، لایروبی در اسرع وقت انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست تا به عشایر تحت پوشش، در حرکتی منسجم امداد‌رسانی کنند.
حیدری از مدیرکل مدیریت بحران استان خواست تا در یک زمان‌بندی مشخص، خسارات وارد شده به عشایر را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته