Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه موانع موجود در مسیر فعال رودخانه های استان باید رفع شود، گفت: هیچ حجتی برای هیچ مدیری در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه ها و مسیل ها وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،  سید یونس حسینی عالمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات ناشی از سیل استان که در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، افزود: دادستان های سراسر استان تا رفع کامل موانع انتقال آب، مطالبه گر و پای کار خواهند بود و در صورت ضرورت، نیروی انتظامی در جهت رفع موانع در حمایت از اجرای قانون مساعدت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خطاب به مدیرعامل آب منطقه ای مازندران تاکید کرد: هر مانعی که در مسیر رودخانه است باید تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب در خصوص آن اعمال شود و اگر فردی در این خصوص مخالفت کرد با نظارت دادستان و حضور نیروی انتظامی بلافاصله باید نسبت به رفع مانع در مسیر فعال رودخانه ها اقدام و گزارش اقدامات انجام گرفته نیز ارسال شود.

حسینی عالمی ادامه داد: ادارات منابع طبیعی غرب و مرکز استان نیز باید در سریع ترین زمان ممکن با دستور قضایی و بدون تشریفات اداری نسبت به برداشتن درختان موجود در مسیر بستر فعال رودخانه ها اقدام کنند و این مساله باید در اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بستر فعال رودخانه ها نباید هیچ مانعی اعم از ساخت و ساز و دیوار و درختی وجود داشته باشد، مسیر آبراه باید باز باشد و مشکلات موجود در این خصوص باید در اسرع وقت برطرف شود.

حسینی عالمی با اشاره به لزوم اولویت بندی رودخانه های مهم استان نیز اظهار کرد: رودخانه هایی که احتمال وقوع سیلاب در آنها بالاتر است باید مشخص شوند تا در اولویت برای رفع موانع موجود در بستر فعال این رودخانه ها قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران همچنین در خصوص اخذ جریمه و اعطای مجوز به ساخت و ساز های غیرمجاز در کمیسیون های ماده 100 و ماده 99 از شهرداری ها خواست در این خصوص سخت گیری کنند و با اخذ جریمه نسبت به صدور مجوز اقدام نکنند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

حسینی عالمی خاطرنشان کرد: به شهرداران استان ابلاغ می‌شود همان طور که شرکت آب منطقه ای باید نسبت به باز کردن حریم فعال رودخانه ها اقدام کند تمام شهردارانی که در شهر دارای رودخانه هستند نیز باید حداکثر ظرف دو ماه نسبت به بازگشایی و لایروبی بستر رودخانه ها اقدام کرده و موانع موجود را بردارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه موانع موجود در مسیر فعال رودخانه های استان باید رفع شود، تصریح کرد: هیچ حجتی برای هیچ مدیری در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه ها و مسیل ها وجود ندارد و اگر منزل دادستان مرکز استان هم در مسیر بستر فعال رودخانه است باید برداشته شود تا مردم متضرر نشوند و این اتمام حجت ما در این خصوص خواهد بود و هر مدیری در انجام وظیفه قانونی کوتاهی کند مورد سوال و تعقیب قضایی قرار می گیرد.

گفتنی است در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استان و نمایندگان ادارات و سازمان های مرتبط با موضوع، مطالب خود را در خصوص موضوعات مطروحه در جلسه ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۴ برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

او افزود: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید.

داوودیان گفت: لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستا‌های درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستا‌های پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل طی سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد