Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:22:36 GMT

فتح‌الفتوح قرن ۲۱ از نگاه لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۹۵۴

عدنان محمودسفیر جمهوری سوریه عصر امروز با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در حاشیه این جلسه در رابطه با موضوعات مطرح شده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اصلی بحث ما در جلسه امروز راجع به مسئله اشغال بلندی‌های جولان و ادعای آمریکا مبنی بر اینکه این بلندی‌ها را به خاک رژیم صهیونیستی ملحق کند، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین در این جلسه زمینه‌های مختلفی که باید با این نظر و با این حرکت بخصوص در حوزه بین الملل و به ویژه در امر حقوق بشر مقابله کرد، بررسی شد.

وی بیان کرد: البته این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی از جهات مختلف قابل پیگرد است؛ در زمینه حقوق بشر ما باید توجه کنیم که هزاران نفر از مردم سوریه در این ارتفاعات در حال زندگی هستند و رژیم صهیونیستی دارد تابعیت بسیار تحمیلی و تحقیرآمیزی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و آن‌ها را عملا شهروندان درجه دو و محروم از حقوق شهروندی می‌کند.

لاریجانی افزود: این کاری است که بر خلاف تعهدات مختلف سازمان ملل و قرار‌ها و اسناد پایه‌ای حقوق بشر است؛ ان‌شاءالله این همکاری‌های بین ایران و سوریه وسعت پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور اظهار کرد: باید این را هم اضافه کرد که ایران در بین کشور‌های جهان اسلام بیشترین تجربه را در امر حقوق بشر دارد و ما کارشناسان و محققان بسیار خوبی را در این زمینه داریم.

لاریجانی بیان کرد: موضوع مهمتر این است که کشور‌هایی که خود سیاه چاله حقوق بشر هستند با هرزه گویی‌های فراوان حرف‌های مختلف و تهاجمات وسیعی را علیه ایران ساماندهی می‌کنند؛ همواره در صحنه بین المللی با درس‌هایی که حضرت امام راحل در همان دهه اول انقلاب به ما آموختند هیچ فرصتی را برای دفاع از حق از دست نمی‌دهیم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور عنوان کرد: ما این امکانات و اعتقادات خود را با دوستان سوری و کسانی که موافق این موضع هستند، پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته آن چیزی که در سوریه اتفاق افتاد یک توفیق عظیم برای دکترین مقاومت بود؛ حضرت امام راحل پایه گذار این دکترین بودند.

لاریجانی گفت: در اینجا فقط مساله شکست داعش مطرح نیست، چون داعش یک مظهری بود از تروریسم بدون مرز و خشونت از تفکر آمریکا و غربی‌ها.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور افزود: شکستی که آن‌ها در سوریه و عراق خوردند نشان داد مساله ادعای سیطره آن‌ها بر دنیا و رهبری بر دنیا، چون فقط نیروی نظامی دارند با واقعیت‌ها منطبق نیست و منطقی که منطق فرعون و دیگر دروغ گویان بوده است دیگر شکست خورده است.

وی بیان کرد: باید آن چیزی که در سوریه و عراق اتفاق افتاده است را فتح‌الفتوح قرن ۲۱ دانست و عصبانیت دشمن هم دقیقا به همین خاطر است.

لاریجانی افزود: اینکه سپاه پاسداران عزیز را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام می‌کند حکایت از قلیان خشم آن‌ها از این شکست دارد، چون سپاه در این فتح الفتوح نقش عمده‌ای داشته است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور افزود: ان‌شاءالله همکاری‌های وسیعی برای همه نیرو‌های مقاومت خواهد بود، این نمونه خوبی در جهان اسلام برای به دست آوردن عزت است و نشان داد که کشور‌هایی که در دنیا احساس ناامنی می‌کنند بهتر است به ایران تکیه کنند تا کشور‌هایی که به آن‌ها عنوان گاو شیرده می‌دهند و زمانی که احتمالا یک خرده شیر آن‌ها خشکیده شود با لگد آن‌ها را دور خواهند انداخت.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی پشتوانه بدون منت جهان اسلام است. ما با سوریه بحث‌های زیادی بخصوص در همکاری‌های علمی و بین المللی داریم و ان‌شاءالله این مسیر به خوبی به پیش خواهد رفت.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور در پایان گفت: پیام ما به برادران خود در سوریه این است که نظام مدنی معقولی را به سرعت شکل دهند و ساختارهایشان را بسازند وان‌شاءالله خدا هم کمکشان خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه محمد جواد لاریجانی ستاد حقوق حقوق بشر رژیم صهیونیستی آمریکا و رژیم صهیونیستی سازمان ملل ایران و سوریه ایران جهان اسلام امام راحل انقلاب حضرت امام تروریسم خشونت عراق سپاه پاسداران خشم جهان شیر جمهوری اسلامی تروریسم خشم ستاد حقوق بشر سوریه محمد جواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) بر اساس احکام اسلامی، تصمیم‌گرفتند اداره امور شهر و روستا را به مردم واگذار کنند؛ چند اصل در قانون اساسی پیرامون شوراها و نقش پررنگ مردمی آمده که نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این شوراها سال ۵۸ به تصویب رسید ولی جنگ‌تحمیلی مانع از تحقق آن شد و سرانجام سال ۱۳۷۸ با فرمان مقام معظم رهبری اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد، افزود: نگاه شوراها این بوده که امورات شهر و روستا را نمایندگان مردم عهده‌دار شوند و موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، آموزشی و… تأمین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شوراها باید نگاه عدالت‌محور داشته باشند و با حضور و نقش‌آفرینی مردمی به دنبال تحقق این مهم باید باشند، گفت: در عرصه شوراهای شهر و روستا، پیوسته به‌دنبال فتح قله مشارکت مردمی هستیم ولی همچنان تا رسیدن به قله فاصله داریم؛ آنچه مسلم بوده این است که مدیران در سطوح مختلف باید شورا باور باشند.

حاجی بگلو ادامه داد: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در شهر مشهد بوده و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده، نقش مردمی را در این پهنه‌ها پررنگ کنیم.

وی افزود: با همین نگاه، حدود نیمی از اعتبارات شهرداری را طی سنوات اخیر به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بردیم و با روند کنونی، در آینده نه‌چندان دور مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در مشهد نخواهیم داشت و شاهد توزیع عادلانه ثروت شهر می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون مصوبات شورا گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

وی افزود: همه ما برای مردم آمده‌ایم و پرداختی‌ها هم که بر اساس قوانین و مقررات و احکام است؛ اگر شفاف نشود مردم سو ظن خواهند داشت و امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

کد خبر 749895

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد